Zal in kort probleem schetsen van mijn (bedrijfs)auto, een Opel Combo 1.7D bj. 1996: Na probleemloos afgelopen week te hebben gereden gaf de auto afgelopen donderdag spontaan de geest. Accu gaf voldoende stroom maar motor pakte 'm gewoon niet. Zelfs tijdens sleep geprobeerd auto te starten, wat ook wel lukte, maar na intrappen van de koppeling sloeg ie meteen weer af.
Onderzoek door een locale garage wees uit (volgens hun) dat de brandstofpomp defect was c.q. zou zijn. Aangezien het een motorblok van Isuzu betreft, is dit volgens de garage een zeer kostbare reparatie. Een gereviseerde brandstofpomp zou zo tussen de 1700 - 2100 euro gaan kosten, exclusief montage.
Nu heb ik via Onderdelenzoeker.nl een paar bedrijven (autosloperijen) gevonden die nog een brandstofpomp hebben liggen, prijs varierend van 85 - 175 euro.
Nu mijn vraag: in hoeverre kan ik ervan uitgaan dat deze pomp(en) goed zijn? En wat zouden reeel gezien de montagekosten bedragen? De auto heeft op dit moment nog een dagwaarde van 750-1000 euro, dus de kosten moeten wel in verhouding staan. Of moet ik gewoon afstand doen van het combootje? De km.stand staat rond de 2 ton. Wel probleemloos 14 dagen geleden door de APK gekomen.
Oh ja, nog iets de waterpomp staat ook op het punt vervangen te (moeten) worden.
Graag jullie reactie.
Bvd, Dijsie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
michiel als je zelf doet kun je die van de sloop wel nemen hoor het is alleen rot als hij het niet doet want dan moet je hem weer omruilen.
ik zou de waterpomp dan ook maar gelijk mee nemen.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar