tijdens het bijvullen merk ik dat er aan de binnenkant van de schroefdop een kluit dikke bruine drab zit (lijkt meest op klont mayonaise). Ook aan de peilstok zit het. Iemand enig idee wat dit is en wat ik het beste kan doen?
Kom ik er van af door olie verversen of blijft het er nog in zitten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Worden er veel korte ritten mee gereden? Zo ja, het zou vocht kunnen zijn doordat de motor zelden op temperatuur komt. Is er kvs verlies? in eerste geval olie verversen en een paar keer per maand lange rit maken plm een uur onafgebroken. In het tweede geval zou het veel werk kunnen zijn.
Inderdaad, indien je KVS nog op peil is, lange rit maken. Olie aftappen en tegelijk met het filter verversen.
Auto wordt gebruikt voor voornamelijk korte ritjes?
bedankt voor jullie snelle reactie. Mijn vrouw gaat er elke dag mee naar haar werk en dat zijn inderdaad korte ritten van 10 km. Helaas is mijn KVS ook laag (niet extreem, op minimum). Volgende week krijgt auto grote beurt. Hopelijk is het niets ernstigs
10 jaar
10 km is een korte rit, waarbij de motor niet volledig op temperatuur komt. Olie komt niet genoeg op temperatuur. Daardoor gaat de condens er niet (geheel) uit.
10 km is niet lang,maar er mag best wat mayo aan de binnenkant van de dop zitten,maar niet aan de peilstok.
Dat betekent dat er iets meer aan de hand is.
10 jaar
Controleer ook je thermostaat eens
die willen bij deze types nog wel eens kapot gaan
de motor komt dan niet volledig op temperatuur waardoor je ook deze verschijnselen krijgt
MERIVA
oorzaak korte ritten, na lange rit veel minder klachten
rijdt daarom nu vaker langere ritten
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar