Help! Ik heb een calibra van 1995, 179dkm, 2.0 8v motor.
De auto start zeer slecht, en als je gas geeft, slaat de motor direct uit. Met enig beleid, heel voorzichtig beetje bij beetje meer gas geven en de motor blijft lopen. daarbij knalt en ploft het wat bij het luchtfilter.
Eenmaal warm, loopt de auto als vanouds, met volle vermogen en trekkracht zonder enige bijzonderheden.
Wat kan dit zijn? Er is al veel gecontroleerd; brandstofpomp/druk bij koud en warm is o.k., lambda sonde is o.k., geen storingen uit te lezen/aanwezig, auto krijgt bij Opel dealer jaarlijks grote/kleine beurt dus iets achterstallig onderhoud lijkt me uitgesloten, maar je weet nooit.
Vervangen is reeds de verdeelkap, deze punten waren ingebrand, maar dit heeft niets geholpen.
Als iemand tips heeft..... graag!
Geplaatst door calli (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Calibra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
kleijn (0), 13 jaar geleden
zit er geen scheur in de balg die van het lucht filter naar
de inlaat loopt ?
calli (0), 13 jaar geleden
nee, alle slangen en dergelijke zijn in goede staat, en gecontroleerd
kleijn (0), 13 jaar geleden
luchtmassameter stekker gecontroleerd
uitlaat spruitstuk niet lek
calli (0), 13 jaar geleden
ja, gecontroleerd en o.k., uitlaatspruitstuk lekt niet. De auto deed het ook van de ene op de andere dag. 's Avonds 100 km gereden, niks aan de hand, de volgende dag blijft de auto niet stationair lopen. Zodra er een beetje temperatuur in het blok komt, na een paar minuten, begint de auto beter te lopen, en als je gaat rijden loopt hij als vanouds.
kleijn (0), 13 jaar geleden
heb het zelfde gehad met mijn cali was de motortemp sensor
weet niet of die ook op deze zit ik had 2.5 l motor.
zou misschien wel iemand op dit forum weten
Punt (35) PRO, 13 jaar geleden
Calli ?laat de waarde van de luchthoeveelheid uitlezen. Daar staat een max. en min.waarde voor. De aanwijzing moet mooi in het midden zitten. Kijk ook of de motortemp. sensor de goede waarde aan geeft. Groeten.
calli (0), 13 jaar geleden
goed, zal het laten uitlezen
@iedereen, bedankt voor de tips... hopelijk zit er een oplossing bij.
calli (0), 13 jaar geleden
hallo, het was uiteindelijk de motortemperatuur sensor, deze is vervangen en de auto loopt weer als vanouds.