auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Calibra: stationair schommelt

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: c20xe

hallo ik heb een vraag

als me auto stationair draait dan schommelt hij en beweegt de motor lichtjes in de rubbers ik heb alles al schoon gemaakt stappemotor gasklep huis alle slangetjes gecheckt noem maar op waar kan het aan liggen heb de auto 3 dagen geleden gekocht tijdens het rijden nergens last van

het is een c20xe dis onsteking!!!!!

ik weet ook niet wanneer de bougies enze zijn vervangen

gr

Geplaatst door

rick kadett (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is er niemand die mij mss kan helpen

ik heb vandaag me bougie kabels nagekeken en die zijn pas vervangen
en als ik me slang dicht knijp van me stappemotor dan reageert hij hier gelijk op
en als ik de stekker los haal van me temperatuur sensor dan slaat de motor gelijk uit !!!!

als ik gas geef in zij,n vrij dan is hij zo fel en tijdens het rijden ook dan heb ik egt niks teklagen

maar ik vindt dat hij niet zo netjes stationair loopt of staan deze blokken er bekend om dat ze een beetje schommelen tussen de 900 en 1050 toeren ????en dat hij zo langzaam terug valt in de toeren ????

ik merk ook dat me temperatuur meter in me auto niet eens omhoog komt of nauwenlijks >>> ja als ik stationair laat draaien dan stijgt hij naar de 90 graden maar dat duurdt ook 30 min voor hij daar is maar hier kan het toch niet aan liggen dat hij zo loopt (stationair)?????


en ik hoor ook afen toe zachtjes>>>> poef poef>> uit de uitlaat is dit erg??????

wie o wie weet wat het mss kan zijn

rick kadett 0

13 jaar

ik zou zeggen nieuwe thermostaat er in
dat slechte stationer draaien zou toch de bougie,s moeten zijn
of overslag van de bougie kabels of samen
probeer eens in het donker met met de planten spuit op je kabels
kijk of je vonkjes ziet
als je zegt dat er nergens geen lek zit in je lucht inlaat traject of andersins
zul je het daar moeten zoeken
wat ook wel eens een probleempje geeft is je carter onluchting
zit aan de voorkant van je motor lekt die daar niet zit die niet dicht met troep
stuur wel een afbeelding mee mwaar div zitten

kleijn 0

13 jaar

Als de motor iets onregelmatig stationair loopt en het is niet hinderlijk zou ik er niets aan doen. Auto is 17 jaar oud en zal de nodige kilometers op de klok hebben. Nieuwe bougies kunnen nooit kwaad. Door de huidige temperaturen duurt het gewoon veel langer voor de bedrijfstemperaturen bereikt zijn.

ronny530 0

13 jaar

hey willem gister avond wou ikj weg rijden kreeg de auto wel gestart maar toen me vriendin wou weg rijden viel hij uit...... ze wou hem opnieuw starten sloeg niet aan ja als je gas geef en hij pluimt bij de koude start (benzine) maar als de motor warmn is start hij wel goed.... dit is sinds gisteren avond dus het probleem wordt erger lijkt mij als ik naar me temperatuur sensor kijk ziet hij er nieuw uit maar dan kan hij toch nog steeds kapot zijn toch als ik de stekker eraf haal valt de motor gelijk uit of hij nou warm of koud is ik weet niet wanneer de auto een beurt heb gehad !!!!

ps als ik de auto start en laat gelijk het gas los dan loopt hij grauw stationair 500 toeren of valt uit en dit is met een koude motor

mijn motor heeft 196000 km gelopen me vorige c20xe had bijna 300000 gelopen en liep als nieuw ik weet gewoon dat er iets niet lekkerzit ik kom er wel achter maar kost helaas tijd en geld :( maar wat willem zeg ga ik wel even doen me kabels en bougies nakijken nieuwe kan nooit kwaad en me temperatuursensor vervangen alle lampjes gaan uit en blijven uit

ps er zit ook een gasklep huis op van een x20xev een 136 pk type motor dus ze hebben een beugeltje gemaakt voor de sensor en de stekker is niet mooi meer daar is mee gekloot dat heb ik wel gezien kan het daar aan liggen ?????

voor de rest als ik rij... gas geef of laat terugvallen in de toeren is er niks mis dan voel je de pk,s duidelijk hij loopt dan als een naai machine het is puur de stationair

alvast bedankt rick

rick kadett 0

13 jaar

Trekt ie echt geen valse lucht ergens?

Heb je al een injectorreiniger erin gegooit een keer.

Bougies en bougiekabels van Opel zelf?

Net of ie stationair wat lucht verliest en een klein beetje inzakt en weer zelf bijregelt.

Als je niets aan luchtslangetjes ziet kunnen ze als je erin knijpt wel scheurtjes vertonen.

golfprobleem 0

13 jaar

ik zo wel even remreiniger spuiten overal dan kom ik er wel achter ik heb wel alles nagekeken maar niet op deze manier je hoort van me bedankt

rick kadett 0

13 jaar

zou toch eens langs de opel rijden om uit te lezen
lijkt toch een beetje op een kapotte sensor
anders blijf je kloten

kleijn 0

13 jaar

ja dat begrijp ik maar het mm lampje gaat niet branden maar dat hoeft zeker niet altijd ??? hij wil gewoon niet goed starten als hij koud is en zodra hij warm is start hij wel goed maar dan moet ik even een beetje gas gegeven om hem op normale toeren tekrijgen

ohja ik rij met een orginele filter maar die zit er ook niet goed op. zit los en krijg ik niet vast dus zuigt lucht erlangs naar binnen maar daar zal het wel niet aan liggen i v m dat het voor de lmm is en heb me bougie kabel;s nagekeken en zijn in orde kan het och mss aan me temperatuursensor liggenn????? hij stinkt naar benzine uit de uitlaat maar tijdens het rijden heb ik nergens last van !

rick kadett 0

13 jaar

probeer het eens met een andere temp sensor zo duur zijn ze niet
heb je de stekers van de lmm ook schoongemaakt
stekkers zijn nogal gevoelig voor corrosie
je moet toch wat en dat lucht filter vast zetten

kleijn 0

13 jaar

Hallo,

Ik hoop dat ik hier mee kan helpen want ik had ook het soortgelijke probleem met mijn hyundai lantra.
Op het injectiesysteem zit een kabel die ik toen de motor aan had er even een paar seconde uitgetrokken en weer terug geplaatst.
Miss is dat bij deze ook zo?

Mvg,

Ronnie

ronnietjuh 0

13 jaar

ik hou je op de hoogte ok ik ga maandag voor een nieuwe sensor en nee ik heb de stekker niet schoon gemaakt

rick kadett 0

13 jaar

Luchtfilter moet er goed op.

Waar zit ie los dan?

Nieuwe bougies willen ook nog weleens startverbeteringen opleveren.

Jij zegt dat je benzine ruikt en gepoef hoort uit de uitlaat. De bougies zijn versleten en oud en verbranden niet goed dus.

golfprobleem 0

13 jaar

Ik zal eerst voor de bougie's gaan want een positiesensor is al snel 80 euro en 4 bougie's 15 euro.

ronnietjuh 0

13 jaar

ok bedankt ik ga maandag wel even nieuwe bougies halen en een nieuwe temperatuursensor

ik zie net trouwens dat ze tussen de inlaat en het gasklephuis vloeibarepakking hebben gebruikt :S kleur wit ik denk niet dat dit hoort lijkt mij

filter zit los bij de filterbak waar de slang op moet maar dat is niet helemaal goed meer er zit een soort verloop stuk op dus dat hoort niet zo en past niet netjes

hij start wel maar met gas als hij koud is en als hij we in 1 keer start valt hij bijna uit en loopt grauw en als ik een paar keer met me gas speel dan is het weg en dan rookt hij eventjes

dus ik denk dat het me bougies zijn en me temperatuur sensor ik ga dat maandag halen en ook een pakking voor me gasklephuis en een brandstof filter

rick kadett 0

13 jaar

nou heb net alles schoongemaakt en wat valt me op

ik start de auto (koud)

hijstart maar loopt gelijk stationair 500 toeren en auto beweegd (trillen) gaat dus niet eerst 1100 a 1200 toeren draaien zoals het hoort als hij koud is maar blijft daar hangen zodra de motor warmer wordt gaat hij hoger lopen zoals hij hoort telopen en geen schommelingen meer netjes 900 a 1000 toeren

als de motor koud is en 500 toeren draait is hij wel fel op het gas en pakt gelijk op hij houdt totaal niet in

zijn dit dan de bougies of de filter of temperatuur sensor????? waar het aan kan liggen

voor de rest loopt de auto als een naai machine..... het is het starten en het laag lopen van de motor als hij koud is waar ik me aan erger

ik heb gisteren de stappemotor schoongemaakt met terpentine dat is toch niet erg ????

rick kadett 0

13 jaar

Rik die stelmotor kan je delen en vervolgens dat plunjertje wat je in kunt drukken reinigen en smeren. Groeten.

Punt 65
badge

13 jaar

punt mag ik vragen wat je bedoelt ?????

rick kadett 0

13 jaar

nou we hebben vandaag de stappemotor en alle vacuum slangen erafgehaaldt en nu goed nageken nou ben goed verast vandaag

1* grote vacuumslang is kapot van inlaat naar rembekrachtigings huis is kapot bij de nippel van de inlaat
2* brandstofdruk slangeltje kapot was al een keer gerepareert met een nippeltje en nu is hij nog een keer gebroken dus lekt daar ook
3* inlaat slang tussen de luchtfilter en de lmm is ook kapot is voor 1/3 bij de slangen klem gescheurt (ps waar dient die sensor voor die na je luchtfilterbak komt die voor je lmm zit,, de sensor zit in de inlaat slang)

de stappemotor heb ik schoongemaajkt met terpentine en daar na ingespoten met een beetje wd40 heb ik dit goedgedaan????

maar hoekomt het dat ik onder het rijden er niks van merkt want er zijn wel 3 slangen kapot

ik had de slangen even simpel dicht gemaakt en wat blijkt hij starte gelijk super dus ik ga vande week even wat nieuwe onderdelen halen

inclu temp sensor en temostaathuis

dan kan hij er weer tegen aan ik hou jullie op de hoogte

gr rick

rick kadett 0

13 jaar

maar het schommelen van je toeren komt toch vaak door je stappemotor????

ik heb alle lekken opgelost die ik had in me lucht vacuum

en toen ook me stappemotor schoongemaakt met terpentine

maar als ik de auto start loopt hij koud netjes zodra de auto warmer wordt gaat hij hoger lopen 1500 toeren maar dat is niet altijd dan valt hij terug en loopt hij netjes

maar vaak schommelt hij om de paar seconden het varieerd van 900 tot 1200 toeren

onder het rijden nergens last van ik denk of me tem sensor of me stappemotor wat denken jullie

alvast bedankt

gr rick

rick kadett 0

13 jaar

uitlaatgas recirculatie
nagekeeken

kleijn 0

13 jaar

wat bedoel je uitlaatgas nagekeken waar zit die dan afbeelding graag en wat zou er daar mis moeten zijn dan

gr rick

ps als ik op die link klik gebeurt er niks die je me net stuurt

rick kadett 0

13 jaar

hey ik heb net de afbeelding gezien maar ik snap het niet en het plaatje is niet het zelfde als mijn motor en ik weet niet hoe het er uit ziet op mijn motor en wat je precies bedoelt

gr

rick kadett 0

13 jaar

uitlaatgas recirculatie zit niet op de c20xe ben ik net achtergekomen staat op opel forum en op astra gsi forum

gr

rick kadett 0

13 jaar

klopt rick stuurde verkeerde plaatje
sorry

wat je nog kunt proberen met remmen reiniger
de div verbindingen inspuiten kijk hoe die daar op reageert vooral
de aansluiting van de gasklep aan de buiten kant asje kan ingesleten zijn waardoor die valse lucht trekt

kleijn 0

13 jaar

de grote vacuum slang is lek

van rembekrachting hij sist bij aansluiting als ik hem dicht hou loopt hij goed ik hgou je op de hoogte of het dan verholpen is m v g rick

rick kadett 0

13 jaar

he he eindelijk
dus dat alles nagekeken van je
was toch niet echt nagekeken
[url=http://img703.imageshack.us/i/lachen.gif...][img]http://img703.imageshack.us/img703/492/l...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

kleijn 0

13 jaar

hahhahah erg he ik kwam er achter toen ik me stappemotor ging schoonmaken ik hoorde wat sissen bij de koppeling waar hijop de inlaat vast zit :D:D:D

dus heb het besteld en nieuwe stappemotor besteld voor de zekerheid en bougies

dus kan nu verder met andere dingen :P

leer bijvoorbeeld inbouwen van het weekend

ik hou je op de hoogte of het probleem dan opgelost is

gr rick

rick kadett 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.