Kan iemand mijn vertellen hoe ik mijn Co2 bij 3000 toeren kan verlagen.
Mijn auto heeft last van ploffen bij die toeren
Heb al vervangen: ( Lijst )
Bougies + Kabels + verdeler en rotor
Lambdasonde + krukas sensor
Gasklephuis schoongemaakt en ook de lfr (stappenmotor)
Luchtmassameter vervangen
Cilinderkop gereviseerd
Benzinefilter vervangen
Dit is het zo een beetje hoop snel wat te horen.
Mijn A.P.K is verlopen en moet gekeurt worden
m.v.g. Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Das dus niet t probleem, Hoeveel te hoog is je co dan??
Waarschijnlijk zal je het CO% bedoelen. Dit is nl. van belang bij de 4-gasmeting bij APK. Mag max. 0,3% zijn bij verhoogd toerental en 0,5% stationair.
Is je katalysator al gecontroleerd? Misschien klinkt deze hol en is ie leeg? Dan doet ie zijn werk namelijk niet.
Zat er toen je de verdeler eraf haalde een beetje olie in de verdeler????
De keerring wil nog wel eens lekken.
Dat geeft ook problemen zoals ploffen
Willem
Hallo Willem
Bij het vernieuwen van de verdeler zat er geen olie in hij was eigenlijk brandschoon
19 jaar
Sorry Willem voor het zolang duren van een bericht maar comp lag er uit
Maar ff over de calibra heb hem uit laten lezen bij de dealer maar er kwam niets uit lopen van fout code's
Maar zoals hier boven in een draadje was geschreven dacht de monteur dus ook al de katalysator is hol
maar dat wist ik ook niet toen ik hem kocht niet zo opgelet dus ( dom dom dom )
Nu op zoek naar een kat voor weinig voor de keuring gaat verlopen
Groet Johan
19 jaar
Nou ik ben teneinde raad andere kat er onder en nog blijft het c0 gehalte hoog bij 3000 toeren wordt nu ff gek weet niet meer waar ik moet zoeken Help help A.u.B
19 jaar
Hoe hoog is het CO dan? Het mag 0,399% zijn; er wordt alleen naar de eerste cijfer achter de komma gekeken.
Jij spreekt over 3000 toeren. Maar je mag elk toerental tussen de 2000 en 3200 omw/m gebruiken.
Hallo Henkie
De lambda waard is te hoog en de HC waarde is ook te hoog
Het Co is 0,5 tot 0,7 af en toe loopt ie op
19 jaar
het wil wel eens voorkomen dat je temperatuursensor stuk is. Heb ik ook gehad. Dan denkt de computer dat de motor koud is en blijft hij meer benzine inspuiten, dit kan tot gevolg hebben dat je co bijvoorbeeld te hoog is. (links van je motorblok onder je aanzuigbuis ergens zit ie).
19 jaar
aloha Driver
Nou tempsensor vervangen maar hij blijft bij 2500 toeren ergggg hoog met de co
En bij deze toeren gaat hij ook ploffen
19 jaar
tja nu word het idd erg lastig, de laaste mogelijkheid die ik nog kan bedenken is je mapsensor, deze zit tegen het schutbord aan en erg gaat vanaf hier een vacuumslangetje naar het inlaatspruitstuk, controleer deze. Deze meet de absoluute druk in je inlaatspruitstuk en regelt daarmee de juiste hoeveelheid brandstof en de juiste onstekingstijdstip als ik het goed heb.
p.s. je kan hem ook valse lucht laten trekken weet je iig zeker dat je de apk doorkomt....
19 jaar
hee John is het probleem opgelost?? ben benieuwd wat het geweest is
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar