close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Calibra: calibra turbo word te warm 100 graden

Bouwjaar: 1995

hallo

eindelijk naar 1,5jaar kan ik weer met mijn calibra turbo rijden HEERLIJK

vandaag was het super lekker warm weer apktje gehad en rijden maar
al snel werd hij 100 graden
heb wel een een nieuwe termostaat 92 gaat deze open
maar nog blijft de temeratuur 100 graden op de snel weg zat hij wel naar 95 graden

heb 1,5 jaar geleden mijn turbo laten revizeren
en sins die tijd is het begonnen

klinkt misschien stom maar kan het zijn dat de water kannalen dicht zitten of niet goed zitten

graag info wil nu wel eens lekker kunnen rijden waar deze auto voor bedoelt is
al van heeeeeeeeeeeel erg bedankt

Geplaatst door

turbo150kw (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo

Dat je de turbo hebt laten reviseren staat los van het feit dat hij 100 graden word..

Dit is overigens normaal met het warme weer..

Onder het rijden zakt hij weer mooi na 95 graden,dus dat is ook goed..

Zolang de ventilator het ook doet is er niks aan de hand..

De temp is niet schrikbarend hoog en normaal als het buiten ook zomers warm is..

Je waterkanalen slippen niet zomaar dicht,te lang op alleen water rijden is ook niet goed,en als je er eens een toevoeging in hebt gegooit om bv een lek te dichten kan het niet alleen het lek zelf dichten maar ook de kleinere koelwater kanalen..ik hou niet zo van dat spul.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

meter kan wel 100 aangeven
maar is die dat ook als je ven aanslaat
en hij gaat niet koken zou ik me niet zo druk maken
mvgwillem2

kleijn 0

15 jaar

de motor koelt alleen af als ik op de senl weg rij
maar niet in de binnen stad daar staat de ven aan maar zakt ook niet echt
ik denk zelf dat de waterpomp niet goed is
er zijn 2 waterpompen de ene is een gewonen en de ander is 25mm
ik dank dat er nu een 25mm er in zit en dat deze niet hard genoeg door de waterkannallen drukt

ik heb zelf mijn motor revise gedaan en hij loopt echt goed
zelfs met de compressie meting was super 12,5/12,3 hahahaha met gas klep open
ik heb een c20xe onderblok gepakt en die laten revizeren naar een c20let met bodem koeling erop
ik weet dat de onderblokken het zelfde zijn maar misschien niet waar de waterpomp in komt

maar ik weet dat de auto hoor echt geen 100grade te worden want 110 graden is in het rood!?
ik ben vol op aan het zoeken naar het verschil in de water pompen maar kan nu niet echt zo snel iets vinden

alle info is welkom

turbo150kw 0

15 jaar

Als de waterpomp kapot is,koelt hij helemaal niet of slecht..dan heb je het probleem ook op de snelweg.

ik weet niet wat je allemaal gedaan hebt,maar als je bv de turbodruk verhoogt resulteerd dat ook in een hogere temp en ga zo door..

heb zelf een MK2 VR6 ( 2.9 ) en deze word met het warme weer icm wat stevig rijden ook 100 graden,de ventilator doet mooi zijn werk,bovendien kan de olie temp ook makkelijk 110 graden worden als het niet meer is..ook dat is normaal.

Ik zou me niet druk maken,als hij maar niet warmer word!

En zoals willem al zei,klopt het wel dat hij daadwerkelijk 100 graden word,hij kan het wel aangeven maar of hij het daadwerkelijk word is een 2de..

Stefan

stefan84 0

15 jaar

met de huidige overdruk koelsystemen kan zelfs een temp vaan 120 graden nog zonder problemen goed gaan
als de olie maar onder de 100 blijft

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

het probleem is dat ik een venschakelaar heb met 2 standen een voor 95 en de andere 100 graden
van 95 graden werkt niet deze moet ver vangen worden

ook de waterpomp is niet goed
de waterpomp die er nu in zit heeft 6 schoepjes en is van plasic
die er in moet zitten is met 8 schoepjes en van ijzer
met deze veranderingen zul de calibra turbo wel goed op tempratuur blijven
want 100graden voor een auto met turbo is niet goed de extra warmte die vrij komt moet ook extra koel blijven

iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp

ik laat het nog weten over 2 weken
groete

turbo150kw 0

15 jaar

Bedankt voor de feedback.
Wij begrijpen dat dit helemaal goed komt.
Mocht je in de toekomst (weer) een probleem hebben, ben je natuurlijk welkom.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.