Dag beste mensen!
Ik rijdt nu al bijna 3 jaartjes met plezier in mn calibraatje (C20NE 8 klepper)
alleen heb ik de laatste tijd het volgende probleem :
Het voelt alsof er tussen het gas geven en gas loslaten heel veel speling zit waardoor de auto hevig gaat schudden/schokken.
Lijkt wel een rodeo stier.
Het schudden/schokken voelt hetzelfde als wanneer je in een te lage versnelling te veel gas geeft.
Dit heb ik vooral in zijn 1e en 2e versnelling. in de eerste en tweede versnelling kan ik hierdoor niet normaal rijden, moet telkens mijn koppeling gebruiken om het te laten ophouden, wat erg lastig is als ik bijvoorbeeld file rij of stapvoets door een woonwijk wil rijden.
In de 3e versnelling heb ik dit ook een beetje maar 4e en 5e bijna niet meer.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niet echt een antwoord gevonden.
Wellicht heeft een mede calibra/ opel rijder hetzelfde probleem wel eens gehad?
bij voorbaat dank voor de antwoorden! ik zal het forum meermaal daags nakijken.
groetjes,
Danny
Geplaatst door pipi1 (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Calibra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
4 Reacties
ellompo (0) PRO, 15 jaar geleden
lijkt erop dat hij op 3 cilinders loopt, controleer eerst de bougies en bougiekabels. anders uit laten lezen bij een garage.
pipi1 (0), 15 jaar geleden
Auto uitgelezen met de paperclipmethode en geeft code 57: stationair toerental regelklep onderbroken/niet functionerend.
is dit wat met de " stappenmotor" noemt?
het kan ook wel kloppen omdat mn auto niet lekker stationair loopt maar kan dit nou echt dat schudden in de 1e en 2e versnelling veroorzaken??
groetjes,
Danny
marckie88 (0), 15 jaar geleden
hallo, ik heb bijna hetzelfde probleem gehad bij mij deed hij het alleen in alle versnellingen, precies hetzelfde motortype ...heb me wezeloos gezocht...bij mij was het probleem een breuk in de kabel naar de luchtmassameter.....
gr mark
pipi1 (0), 14 jaar geleden
probleem opgelost, er zat een scheur in de slang vanaf de luchtmassameter precies in t harmonica gedeelte.