auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Calibra: Calibra v6 staat linksvoor 2 cm lager. Geen gebroken veer en nog

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: x30

Hallo heb sinds kort een calibra 3.0 v6.

Probleem: Linksvoor staat de carosserie 20mm lager

Klacht:
Auto trekt naar links sinds kort en deed dat voorheen niet.

Op schokdempertestbank kwik fit waardes van boven de 95. (Van de 100?)
Heb zelf gekeken visueel maar zie geen gebroken veer.
Op het oog niks raars te zien aan de draagarmrubbers.
Geen rare geluiden met rijden.

Alleen met moter uit en bij stuurverdraaing naar links een metaal achtig/ knoek geluid, waarschijnlijk vanuit de stuurinrichting/ stuurhuis denk ik.

Maar wat het verschil in hoogte verklaard? Vind de auto wel swabberen.

Ook komt er een 4 cijferige code als ik de knoppen van de boardcomputer inhoud (resetten) wat betekend deze code?
En had achter een piepende rem alleen met bochten naar recht en dan rechtsachter hier was een remblok ook helemaal afgesleten door een ooit aanlopende rem, zuigers zijn goed gamgbaar en remblokken vervangen maar geluid is in de bochten niet weg... zit maar mijn weten ook geen speling op het wiel.

Airco leidingem monteren ziet er ook best lastig uit op het oog moet hiervoor nog bepaalde dingen uitgebouwd worden ? Bij het momteren van een 3.0 zijn ze niet teruggemonteerd.

Bvd !!





Bamdenspanning is gelijk.

Geplaatst door

Civic16V (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vermoedelijk een gebroken veer. Mogelijk dat er een stukje is afgebroken, deze vind je ook niet meer terug.
Zijn de banden, dezelfde maat als rechts?
Is er recentelijk nog gesleuteld aan het onderstel? Stab.stang? Andere veerpoot gemonteerd?

Ralf_Jensen 0
badge

11 jaar

Bandenmaat is hetzelfde 215/40/17.
Dan zou ik denk ik moeten kijken of de begin en eindwinding nog puntig zijn? Heb de auto pas 2 weken heeft een tijdje stilgestaan

Civic16V 0

11 jaar

Ik begrijp dat geen echte 3.0 v6 is maar dat de motor er later ingebouwd is, als dat zo is dan kan het met de gewichtsverdeling te maken hebben. Ik vrees dat u een racemonster heeft aangeschaft die ook als zodanig gebruikt is, die airco zou ik al helemaal niet aan beginnen want om die werkend te krijgen kost meer dan de hele auto waard is.

ronny530 0

11 jaar

Hij wil idd wel lekker van de plek. Ligt een 3.0 omega blok met 6 bak maar zal in gewicht niet of nauwelijks uitmaken denk ik.
Airco is niet aangesloten?heb alles liggen weet alleen niet hoe ze precies moeten lopen en uren kost mij niks.

Civic16V 0

11 jaar

Wat lag er oorspronkelijk voor een blok in want in een 2.0 uitvoering kun je niet zomaar een 3.0 blok hangen. Voor het aansluiten van de airco als die nog werkt moet wel ruimte zijn. De pomp moet zowiezo vervangen worden want die heeft lange tijd drooggelopen. Het zal best wel een leuke auto zijn maar centen uitgeven om het ding goed te krijgen daar kom je niet omheen.

ronny530 0

11 jaar

Lag oorspronkelijk een 2.5 v6 in. Airco zat erin eerder alleen nu niet aangesloten en vroeg me af of er nog wat bij komt kijken om het aan te sluitem want de ruimte is aardig volgebouwd onder de kap.

Civic16V 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.