hoi, ik heb een probleempje. als ik mijn carter ontluchting slangetje op de inlaat doe dan gaat de motor bij laag toerental schokkeren. maar als dat slangetje er af is dan heb ik dat probleem niet dan heb ik wel de nippel waar de slang op gaat dicht gemaakt en de carterdampen dan rechstreeks in het milieu. maar dan kan ik zonder problemen rustig rijden anders lukt dat gewoon niet dan gaat ie gewoon stomweg stotteren.
alvast bedankt
m.v.g martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan heb je een beetje teveel carterdruk. Wat je zou kunnen doen is een tussen oplossing. Te denken valt aan het maken van een restrictie tussen de leiding, zodat je niet alles laat weglekken maar toch een deel afvoert via het spruitstuk.
Sytze
okee dat zou kunnen maar. hoe kan het dat dit zo in nu dat was niet zo toen ik hem kocht...
17 jaar
Hoeveel kilometer heb je ermee gereden inmiddels? Heb je er andere olie in gedaan? Of er zou nog een ander lek in het spruitstuk kunnen zitten zodat het allemaal iets teveel valse lucht word. Dop de aansluiting eens af en spuit eens met remreiniger over het inlaatspruitstuk om te horen of ie verandert in toerental.
Sytze
oke thnx, ik zou dat met dat remreineger eens proberen, ik heb het olie idd ververst om de 30.000 km + het filter. hij heeft nu 240.000 gelopen maar heb de vorige x wel andere olie geprobeerd 5w40 maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen. hij krijgt altijd zijn beurtjes en zo vind dit raar.
en heb eigelijk nog een probleem. als ik gas geef dan is er niets aan de hand maar als ik het los laat lijkt het net of de motor voorover kanteld of de wielen zegmaar naar voren klappen zoon gevoel. heb al de 3 de motorsteunen al vervangen en 2 nieuwe draagarmen. heb een nieuwe d-riem er op heb eigelijk alles wat ik zoon beetje maar kon verzinnen wat het kon zijn vervangen. ze waren wel allemaal stuk trouwens maar nu doet hij het nog alleen wel in mindere mate dus je snapt wel als hij gaat bokkeren door die karterontluchting dat klappert de motor of wat dan ook steeds heen en weer...
voor de rest gebruikt hij geen olie de koppakking is ook nog nooit vervangen rij hem altijd goed warm scheur er niet in. de koelfloeistof is ook vervangen, en de koppeling + drukgroep ook. hij moet gewoon in goede staad verkeeren. mischien de versnellingsbak dat de speling daar binnen in zit
17 jaar
Persoonijk zou ik een minder dunne olie gebruiken vanwege dit type motor. Dat kan ook wel degelijk met je carterdruk te maken hebben. Dat de wielen cq ophanging speling vertonen mag absoluut niet. Daar moet je toch nog maar eens in voorzien, ik zou het zo niet laten.
Sytze
die speling die moet er niet meer zijn. heb nieuwe draagarmen. voor de rest kan ik me geen speling verzinnen wat met de ophanging te maken heeft. mischien de aandrijfassen???
ik zou de volgende x andere olie er in doen 10W40 dacht ik zo...
alvast bedankt
17 jaar
Bij een C20XE motor daar moet 10W40 olie halfsyntetische olie in.
Groetjes
Quint
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar