halla iik had vandaag wat ik reed terug van groningen naar emmen geen probleem ff tanken ik start hem en hij begint voor de stinken naar benzine toen hij ff liep en hij stotterde en hij klonk naar een boxter motor echt heel raar. dus durf er nu niet meer mee te rijden... ik had er ff naar gekeken en ik zag dat er een heel klein gaatje in het spruitstuk zit dus daar komt die damp weg met die benzine geur. en ff gekeken naar de d-riem en die was heel slap... hij is net 2 weken geleden vervangen. maar ik ga morgen kijken of hij nog op tijd staat... als dat het geval is wat zou het dan ingodsnaam kunnen zijn een bougietje of zo... er komt nu ook veel rook uit de uitlaat maar niet zoet dus geen koelwater maar de koelwater is ook nog gewoon het zelfde niveuw en olie ook niet is ook nog normaal... ik denk dat het dus benzine is maar dit is ook heel slecht voor de kat... het motormanigment lampje ging ook branden af en toe denk dat dat komt door de lamda waarden er zit nu teveel brandstof in de uitlaatgassen. wat denken jullie hiervan ik hoop een bougietje en dat niet de tandriem is versprongen... hij loopt nog wel gewoon alleen met dat boxer motor geluid en rijdend ook...
alvast bedankt... groeten martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou heb dus gekeken de d-riem was wel goed. en de spanning ook stond ook gewoon nog op tijd. de bougies vonken allemaal heb ff nieuwe gehaald. maar hij doet het nog en er komt ook een benzine uit de uitlaat zetten. ik weet het echt niet meer... mischien lekke koppakking of lekke klep... of een kapotte injector.
help.....
nou
ik denk eerder dat die benzine wat je uit de uitlaat ziet stromen,condens is,en ook vrij normaal hoor.
maar dat boxer-motor geluid wat hij maakt kan vanalles zijn en is lastig te horen hier achter de comp.
Stefan
17 jaar
Er zijn er die zweren bij dat geluid.......
Met remreiniger het inlaatspruitstuk inspuiten terwijl de motor loopt. Verandering van rpm verklaard een lek in spruitstuk. Heb je stevig gereden? Dan kon er wel es een uitlaatkleppie lekken.
Sytze
hoi bedankt voor jullie reacties... vandaar is er iemand van de opel dealer langs geweest hij zij dat dit een lastig probleem was. hij zij ook al een klep maar ze hebben op alle 4 compressie dus dat kon het ook niet echt zijn, mischien de koppakking. en hij loopt dus op 3 cilinders en als je een beetje gas geeft op 4 maar hij vonkt wel bij stationair toerental maar hij verbrand niets dus ik denk dat die rook dus onverbrande benzine is want als ik de bougie er dan uitdraai dan staat de cilinder helemaal vol met benzine dus die cilinder verzuipt dan zeg maar. hij zij dat het ook nog wel een injector kon wezen of de kop dus of een stekker verbinding. ik heb dus vandaag de injectoren er uitgehaald en naar jobo gebracht een revisie bedrijf kan ze morgen weer ophalen. dus dan kan ik zien of het daar aan heeft gelegen... en nee ik heb niet geraced dat vroeg hij ook al. het gebeurde zo maar toen hij stationair liep ben er mee naar huis gereden en toen was er eerst niets aan de hand af en toe viel die cilinder uit bij afremmen. het is echt een heel raar iets... mischien idd een lek in het spruitstuk maar dan hadden meer cilinders er last van moeten hebben dacht ik zo. en als de koppakking lek zou zijn zouden de koelslangen bij een paar keer gas geven echt heel erg op druk komen maar dat is ook niet zo. dus ik sta radeloos eerst ff die injectoren afwachten... mischien is er wel 1 stuk die van cilinder 1 doet het namelijk slecht. maar de motor heeft ook al 240.000 gelopen en er is al zoveel aan vervangen alles wat je bijna maar kan bedenken. behalve de injectoren en de kleppen en de koppakking.... maar het zou ook een klein scheurtje in de kop kunnen zijn het is geen koskast kop dus... afwachten ik laat het hier weten of het aan de injectoren lag... als jullie nog dingen weten dan is dat welkom...
alvast bedankt
groeten martijn
17 jaar
Morgen heb je het antwoord van jobo....
jah ze waren allemaal goed. hij loopt gewoon stationair op 3 cilinders en krijgt veel te veel benzine hij stinkt ook heel erg en zuipt als een gek... denk aan een lamdazonde of de computer nu... of dat vacuum potje achter het dashbord... echt kloten dat je het niet zo kan vinden heb er al 3 monteurs bij gehad zelfs 1 van opel en die kon het niet vinden geen foutcodes en op alle 4 compressie en ook een vonk op alle 4. krijgt alleen teveel benzine hij rookt echt heel veel zwarte rook en hij stinkt ook. de uitslag van jobo was goed ze leverende alle 4 55ml benzine en wat hij er uitspuit is gewoon een mooie verneveling geen druppen of wat dan ook... kan bijna alleen nog maar de computer zijn eindtrap van de inspuiting er uit... van cilinder 1 dan. of de lamda maar daar kom ik morgen achter ga ff langs een kennis die had een test lamda liggen dus dat weet ik morgen...
groeten martijn
17 jaar
ik heb het ong gevonden. het is iets electronish ehh het zit zo als ik mijn computer ecu aan de auto vast maak dan loopt hij slecht en als ik hem er van afdraai dan loopt ie goed nu heb ik de motor aan gedaan en de computer losgekoppelt van de auto dus toen ik hem weer tegen de auto aan drukte ging hij weer slecht lopen en kreeg ik allemaal vonken tussen de ecu en de auto dus er zit ergens kortsluiting of de computer is stuk... wie kan mij opweghelpen. mischien dat iemand dit eerder heeft gehad...
hoop dat iik een reaktie krijg... ik snap er niets meer van... dacht mischien zelf aan een gesmolten kabel... maar jah...
groeten martijn
17 jaar
Dus als ik het goed begrijp, als je je computer aan de massa (lees: chassis) bevestigt krijg je vonken (wat bij mij overkomt als kortsluiting, directe verbinding tussen + en - levert in veel gevallen vonken) en als je hem niet aan het chassis bevestigt is er niets aan de hand.
Meest simpele oplossing (maar of het ook goed is mogen de experts hier mij vertellen ;)) lijkt mij om de ECU op een of andere manier geisoleerd met het chassis te verbinden. Bijvoorbeeld door een rubber mat oid tussen de ECU en het chassis te monteren. Vergeet ook niet de schroeven die in contact komen met het metaal van de ECU te isoleren als je voor deze oplossing kiest
17 jaar
Ik denk dat je er , na al dat gevonk , wel van uit kunt gaan dat de ECU nu echt overleden is .
Met dit stuk electronica moet je heel voorzichtig omgaan .
Als je nagaat dat je hem al moet afkoppelen als er aan de auto electrisch gelast moet worden.....
Maar als de auto goed loopt als hij los hangt zou ik zeggen , stop hem in een plastic zak en laat maar losliggen , dan.
mvg,
Hans.
daar heb ik ook al aan zitte denken. maar dat is niet echt een proffesionele oplossing. ik kan rond gaan kijken naar een 2de hands computer ze zijn idd gevoellig jah. ik heb ook lekkage in de auto gehad de afvoer van de voorraam is verstopt geweest dus kwam alle water binnen in de auto mischien dat het daar langs gelopen is. maar als hij de cpu is gemonteerd dan doet hij het slecht maar soms ook goed. echt heel raar. dus ga eerst ff opzoek naar mischien een kabel breuk. en dan naar een cpu.
bedankt voor de reakties
gr martijn
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Calibra of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar