close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: carterplug

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5TD

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn carterplug (M12) is dolgedraaid. Derhalve een overmaatse plug gekocht (M13) met een ruimer/tap van Midlock. Echter, ik krijg de oude (lekkende) plug er met geen mogelijkheid uit (draait door zowel linksom als rechtsom, maar beweegt geen micrometer in verticale richting).
Heeft iemand suggesties hoe ik deze plug niettemin kan verwijderen?
Dank bij voorbaat,
Waterpetter

Geplaatst door

Waterpetter (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tik er voorzichtig een oude schroevendraaier tussen en draai gelijk los
effe 2e mannetj dr bij

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Probleem is juist dat er vooralsnog geen ruimte zit tussen de plug en alu carterflens.
Dus zonder de flens te beschadigen gaat dit mijns inziens niet lukken.

Waterpetter 0

16 jaar

plug blokkeren met griptang en dan de oude plug kapot boren
zit niet veel anders op denk ik
wel je carter daarna reinigen ivm staalstukjes
succes

steef11065 0

16 jaar

er zal ergens iets beschadigen
maar die flens opzuiveren en dan met een goed carter ring afdichten is minder erg als boren en de schroefdraad beschadigen
wat wel een optie is de hele plug wegboren en een helicoil erin

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

een nog grotere moer oplassen,dan kun je met een tang of schroevendraaier onder die nieuwe moer komen en wat kracht uitoefenen en anders las je er een oude kruisleutel op waarmee je de wielmoeren losdraait dan kun je op die kruissleutel slaan en draaien tegelijk(of een T stuk maken) dus in feite gewoon de carterplug verlengen .of een oog oplassen en een glijhamer eraan maken en trekken en draaien en trekken en draaien totdat die bout weer wat grip krijgt draai je hem er zo uit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.