close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: storing automaat omega b

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

storingscode 1625 ingangssignaal eindtrap vermogensregeling laag
dealer weet niet wat deze storing is.
auto rijdt in 4e versnelling aan als we hem in sportstand krijgen schakeld hij goed .
automaat bak is 1 jaar geleden gereviseerd.
automaat computer is vervangen.
alles zonder resultaat .
gaat nu ook niet meer in sport stand.
wie weet raad
mvg steve

Geplaatst door

steve1 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dealer had dit natuurlijk net als ik in Tis-2000 kunnen opzoeken.
O.k. daar gaan we: P1625 wordt gegeven voor de eindtrap in de ecu.
Als uitleg staat er: korstluiting in circuit van pin 52 en/of 53 van de ecu.
Mogelijke oorzaken: bekabeling, ecu of drukregelaar van de bak.

oldford 0
badge

16 jaar

Wat kan of moet ik meten op pin 52/of 53 hoveel volt
EN waar zit de drukregelaar van de automaat .
inwendig in de bak of uitwendig.
Gr steve

steve1 0
badge

16 jaar

Niets is zeker natuurlijk maar:

P1625 Eindtrap (ventiel relais)
Deze zitten in de regeleenheid van de bak.
Pen 52 en 53 zijn beide de voeding naar de solenoides (in de bak)

Op de stekker naar de bak (solenoides)
53-32 +- 15 ohm
53-4 +- 15 ohm
52-5 +- 4 0hm


Deze solenoides kunnen ook als fout worden gezet
maar die codes heb je niet.
Dus lijkt het toch of de regeleenheid van de bak
de oorzaak van de storing is.

Oiram

Kan je hem wel handmatig schakelen? van1 naar 2 enzovoort, als dat wel kan is het waarschijnlijk de kabelboom, deze demonteren en doormeten, kan een draadbreuk in zitten, dit heb ik eens gehad met een omega A na een bak revisie, door het de- en monteren van de kabelboom!

berendonck 0
badge

16 jaar

Meet op pin 53 3volt MET lopende motor .
Dan zet ik auto af start hem opnieuw zie ok spaning oplopen naar 9 volt.
Zet auto af start hem opnieuw naar 5 a 10 keer vliegspaning naar 13 volt en werkt de automaat
Zet auto af en spanning zakt weer terug naar 2 a 3 volt .
De bak valt meteen weer op noodprogramma .
gr steve

steve1 0
badge

16 jaar

Lijkt mij niet goed.
En wat doet de spanning op pin 52 ?
Oiram

pin 52 laat ook weinig zien tussen de 0.5 volt en dan weer 2 volt varieerd
steve

steve1 0
badge

16 jaar

Je zou nog de voedingen naar (op) de computer kunnen controleren.

1 Of er is een slecht contact naar de computer. (slechte + ofzo)
2 Of de computer is intern defect (lijkt de code naar te verwijzen)
3 Of de baksolenoides (of bedrading) hebben sluiting.(maar die codes heb je niet)
Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.