Opel Astra: centrale vergrendeling op afstand defect

Bouwjaar: 2000

ik had laatst het volgende probleem; mijn cv werkte niet meer via de afstandsbediening. nieuwe batterij er in gedaan en nog nix (lampje op de sleutel gaat wel branden) ook met mijn reserve sleutel helemaal nix.

toen geprobeerd de sleutels te ehmmm hoe noem je dat ook weer.... 30 sec op contact en dan korte tijd knopje indrukken op de sleutel...
nou ja, normaal gesproken behoort dan je auto op slot te gaan maar dat deed hij dus niet.
Komt iemand dit bekend voor?? het is toch vervelden zo'n luxe te missen.

alvast bedankt.

jan-marc

Geplaatst door jan-marc (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

abbeyrules (0), 19 jaar geleden

Heb je toevallig laatst wat aan je radio gedaan? Of iets anders wat spanning nodig heeft? Vaak is het zo dat er spanning op de geschakelde plus blijft staan en dat dan de cv niet meer werkt

jan-marc (0), 19 jaar geleden

Hallo leon,

ik heb laatst een nieuwe dynamo gemonteerd verder niks.
Als ik de deur van het slot doe (dmv de sleutel in het slot te steken) dan doet de centrale vergrendeling het wel!! alleen niet op afstand.

abbeyrules (0), 19 jaar geleden

Dat is juist een teken dat het aan spanning over de geschakelde plus ligt, aangezien het systeem op zich wel functioneerd. Meet het voor de zekerheid eens na

jan-marc (0), 19 jaar geleden

Leon,
kun je me uitleggen hoe ik dit aan moet pakken? geschakelde plus??? niet teveel met vaktermen gaan gooien graag.

abbeyrules (0), 19 jaar geleden

door de auto loopt een plus draad waar constant 12 volt op staat, deze is meestal rood. Tevens is er een draad waar alleen 12 volt op staat als de auto op contact is gezet (de geschakelde plus dus), meestal is deze draad geel. Voorbeeld bij de radio: de constante plus wordt gebruikt voor het onthouden van de voorkeurszenders, de geschakelde plus voor de radio zelf, zodat de radio uit gaat als je de sleutel uit het contact haalt.
Deze draden zitten ook op het circuit van de CV. Als er ergens in de (lek)stroom op de geschakelde plus blijft staan dan doet de afstandbedieningsdeel van de CV het niet. Dus als je bij het monteren van de dynamo verkeerd heb aangesloten, of een lekstroom hebt gecreerd (ergens massa gemaakt, draad blootgelegd) dan doet de CV op afstand het niet

jan-marc (0), 19 jaar geleden

hallo leon,

toen ik de voeding kabel van de dynamo los draaide heb ik idd een kort moment (hooguit een halve sex.) kortsluiting gemaakt door het aanraken van de carroserie.
De dynamo is echter niet verkeerd aangesloten!!
kun je mij kort omschrijven hoe ik dit kan controleren en waar de hele handel van de cv zich bevind?
Nogmaals bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.