Bij deze auto komt storingscode P0400 steeds weer terug. Deze storing deed zich een aantal maanden geleden ook voor. Toen zijn de volgende zaken gedaan: Luchtmassameter vernieuwd, complete inlaatsysteem gecontroleerd op event. lekkages, egr gereinigd, bedieningsklep egr vervangen en als laatste de computer vervangen (door een gebruikte). Bij dit laatste was de storing weg. Nu echter is de storing weer exact hetzelfde als voorheen: Lampje gaat branden, auto in noodloop waardoor geen vermogen meer,uitlezen>P0400. Voor alle zekerheid weer een andere luchtmassameter gemonteerd, maar dit geeft geen verandering.
Weet iemand of de brandstofpomp wel eens kapot bij dit motortype ?, want 2x de computer kapot vind ik wel raar!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
brandstof pompen komen voor. maar meestal worden er dan ook andere foutcodes gezet. en heeft de vacuumpomp echt genoeg vacuum??? 0,9 onderdruk??. let wel op, als het de pomp is moet je even goed kijken of r ook slijpsel in de aanvoerslang van de pomp zit. zo ja zul je ook de tank moeten reinigen en ev ook de verstuivers mee moeten nemen. controleer de egr klep voordat je overgaat op andere dingen goed!
wat is de storing precies wat doet hij wel en wat doet hij niet. Niet elke monteur kent de storingscodes uit zijn hoofd.
Code P0400 staat voor egr-doorstroming. De computer is weer vervangen echter zonder resultaat. De storingscode blijft steeds weer terugkomen, alleen is niet te zeggen wanneer. De klant rijdt 100km en er is niets aan de hand, zet de auto stil en gaat na enige tijd weer rijden en hij valt meteen weer in storing!.
Ook na de laatste vervanging van de computer hebben wij probleemloos een proefrit gemaakt van 100km.
heeft de vacuumpomp echt genoeg vacuum??? 0,9 onderdruk??. let wel op, als het de pomp is moet je even goed kijken of er ook slijpsel in de aanvoerslang van de pomp zit. zo ja zul je ook de tank moeten reinigen en ev ook de verstuivers mee moeten nemen. dit alles als je zeker weet dat de egr goed werkt.
Heb je ook de egr klep vervangen of alleen schoongemaakt?als je hem alleen het schoongemaakt kan die toch af en toe blijven hangen,ik heb hetzelfde gedaan bij deze storing die na het wissen gelijk weer terug kwam rond de 100 kmp/u,na het reinigen ging het +/- een uur goed maar daarna ging weer het lampje branden. toen de egr klep vervangen en geen problemen meer gehad.
De onderdruk van de vacuumpomp is stationair gemeten ongeveer
1 bar wat dus voldoende zou moeten zijn. Ook had ik al de vacuumslang-aansluiting op de vac.pomp welke naar de egr-solenoideklep gaat rechtstreekst op de dikke plastic slang van de rembekrachtiger gezet met een origineel t-stukje. Dit alles omdat ik ook al eens problemen heb gehad met de originele vacuum-aansluiting op de pomp, maar dit alles had ook geen resulaat.
Is het mogelijk om bij de brandstofpomp het deksel met elektronica te demonteren? (net als bij een X20DTL), want dan kun je de pomp goed controleren op vuil.
Wat betreft de egr-klep zelf, deze is meerdere malen gereinigd en werkt goed. Toch zal ik hem eens wisselen voor een ander exemplaar, wieweet helpt dit. Ik houd jullie op de hoogte.
ik weet het eigelijk niet of de deksel losgenomen kan worden. ik heb het in ieder geval niet gedaan en de boel is ook niet los leverbaar......dus het lijkt me niet.
Helaas blijft de storing nog regelmatig aanwezig. Door ons is de laatste keer het complete inlaatspruitstuk met egr-klep, solenoide en druksensor vernieuwd(wordt alleen compleet geleverd)
maar P0400 blijft terugkomen. Ten einde raad weer een nieuwe luchtmassameter besteld welke binnenkort gemonteerd wordt.
Klopt het dat deze storingscode uit 2 gedeeltes bestaat, waardoor gerichtere diagnose mogelijk is? Mijn tester geeft maar 1 omschrijving.
deze code bevat inderdaad 2 mogelijkheden......die helaas vanalles kunnen zijn. het komt er op neer dat alles gecontroleerd moet worden en niet specifiek 1 deel....
heb al vaker meegemaakt dat er elektrische en/of vacuum aansluitingen verwisseld zijn na een reparatie.
Is het niet mischien je overloop klep op je brandstofpomp?
Fonszarelli, je schrijft: De onderdruk van de vacuumpomp is stationair gemeten ongeveer 1 bar wat dus voldoende zou moeten zijn. Volgens mij is 1 bar de buitenluchtdruk en heb je dus geen vacuum gemeten, of heb ik dit mis ? Sjaak.
klopt sjaak.....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar