Opel Combo: Combo houdt in en zit een klein gatje achter in het inlaatspruit

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: Z13DT

Kwam met de klacht binnen dat hij behoorlijk rookte en geen vermogen meer had.
Geen foutcodes bij uitlezen.
Bij het demonteren van de egrklep viel mij op dat er achter in het inlaatspruitstuk ter hoogte van de dynamo een gatje zat.
Voor mij nog steeds niet te verklaren hoe dat erin is kunnen komen maar misschien hier iemand met ervaring hierover.
De egrklep heb ik vervangen en het gatje dicht gemaakt.
De auto loopt nu wel beter maar houdt nog steeds zo vanaf ongeveer de 3000tpm in en rookt dan ook nog steeds iets.
Wie o wie kent dit probleem???

BVD

bewise

Geplaatst door bewise (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Combo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

Nog achter gekomen ?

bewise (0) PRO, 14 jaar geleden

Nee helaas maandag gaan de injectors weg om te laten testen.
Dus misschien dat hier iets uitkomt.

bewise (0) PRO, 14 jaar geleden

Injectors zijn getest en ze zijn alle vier goed.
Doordat de auto met een kapotte egr klep best een eind door heeft gereden is het spruitstuk van binnen behoorlijk vervuild.
Mijn idee is dat de kooldeeltjes in het spruitstuk zijn gaan gloeien waardoor ze door het spruitstuk zijn gesmolten.
Alles is nu schoon en we gaan het dus weer proberen.

bewise (0) PRO, 14 jaar geleden

Spruitstuk inmiddels compleet vervangen egr vervangen Lmm(orginele) vervangen geen kapotte slangen.
Maar auto houdt nu onderin en bovenin toeren in krijg foutcode P0100 Massaluchtdoorstromingssensorcircuit lage ingang.
Dus mocht iemand een idee hebben om dit nu eens op te kunnen losse hoor ik het graag.

badman (0) PRO, 14 jaar geleden

lekkage inlaatluchtsysteem, veelal de dichting die niet goed gemonteerd zit op er vantussen geblazen is tussen de aansluiting van de plastieken luchtleiding en het inlaatspruitstuk, gemonteerd met 3 boutjes dicht bij de EGR klep rechts van de motor, ook de EGR diffusor reinigen want deze geraakt verstopt en krijg je ook een P0100

ecu motor eens herprogrammeren

bewise (0) PRO, 14 jaar geleden

Probleem zat hem in de ecu deze is nu vervangen en probleem is opgelost.

Dank degene die mee gedacht hebben!!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Combo of stel zelf een nieuwe vraag.