close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: contactslot

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.7 DTI

het grijze uitwendige "onderdeel" van het contactslot met de gleuf waar de contactsleutel in moet, steekt er een beetje uit wanneer er geen sleutel in steekt. Wanneer je de sleutel er in steekt en draait, dan wordt dat deel automatische een beetje ingedrukt. Wanneer je terugdraait en de sleutel uittrekt "springt" dat stukje terug "naar buiten". Dat is het dus: soms niet bij mij. En als dat ingedrukt blijft dat piept het alsof de sleutel er nog opzit als je de deur opent ofwel wil de centrale vergrendeling de deuren niet sluiten. Dus sleutel er maar terug in, even contact op en af en dan lukt het meestal wel. Al eens in gespoten me zo een fijne olie (WD40), misschien iets beter maar niet gedaan. Nog maar eens gespoten, ben nu benieuwd. Kent iemand dit ???

Geplaatst door

Paul(B) (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vervang binnenkort het slot maar, Ik heb dit probleem ook gehad en was eigenwijs om het niet te vervangen. Daardoor is het hele slot naar zen grootje gegaan en daarbij heb het relaitje wat achter het slot zit ook beschadigd.
Doordat dezebeschadigd was bleef het een signaal afgeven naar de startmotor, deze bleef dus starten onder het rijden door. Sorry voor de dames die dit lezen maar mijn vrouw hoorde dat dus weer niet. Het gevolg was dat men startmotor de hens invloog.
Dus wijze raad vervang het slot en laat het rela direkt vervangen wat er achter zit

eikenaar 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.