Opel Kadett: contactslot kapot??

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

beste techneuten,

gisteren stond ik op de parkeerplaats van een bouwmarkt en wilde wegrijden.
Alleen, het contact draaide ik om en daarna was er niks meer mee te beginnen.
Losgehaald, bleek dat de pen uit het aluminium huisje wat weer aangrijpt in het kunststof blokje (waar de bedrading aanzit)
gebroken is. Hoe kan ik dit het beste maken?? Moet dat huisje dan los? heb wel eens begrepen dat dat lastig is met speciale bouten??
is alleen het slotje te domonteren en te vervangen zonder dat hele huis te slopen?

Groeten, Koen.

koenmichel

Geplaatst door koenmichel (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Kadett? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Als de sleutel nog draaibaar is kan die unit er zo uit. '+- 15 mm vanaf die zwarte ring zit een gaatje in het huis waar het slot in zit. met een stiftje is een borg in te drukken als je de sleutel in de contact-stand zet. Nieuw slot kan je op de oude sleutel pas (laten) maken. Succes.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Dat klopt idd punt.

Maar een kontaktslot van de sloop monteren is ook niet moeilijk, er zitten onder de plastic kappen twee breekbouten, die kap je met een beiteltje zo los en kun je met gewone m8 bouten weer vast zetten.
Sleutel in kontakt zodat stuurslot er af is , dan de twee bouten los, stekker eraf enz, de rest zoals schakelaar die in de weg zitten wijzen zichzelf.
Het is oude opel techniek dus gemakkelijk te doen.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

idd .Maar koen ziet dit voor het eerst. Groet. Jan.

koenmichel (0), 12 jaar geleden

Ik heb net de kapjes weggehaald, onder en boven op het stuurhuis.
Alleen kan ik niet ontdekken welke borg ik in moet drukken om het slot eruit te halen.
Ik zie alleen aan de bovenkant van het huisje een klein gaatje van 3 mm. Is dat het?
Ook zie ik maar 1 breekbout... deze klemt de twee schalen van het huis waar het slot in zit om de stuurstang?
Maar deze zit helemaal verzonken... dan sla je toch ook het aluminium kapot als je er een beitel op zet?

Gr Koen.

kleijn (0), 12 jaar geleden

in dat kleine gaatje duw je een boortje
daarna kun je het slot er uit trekken

koenmichel (0), 12 jaar geleden

het binnenwerk is eruit..
was aardig brute kracht voor nodig om het eruit te trekken...
Hopelijk hebben ze op de sloop iets liggen wat past met sleutel.
Ben ik meteen klaar.
Ik denk dat iets van een corsa of astra ook wel past????

Gr Koen.

kleijn (0), 12 jaar geleden

past allemaal alleen opletten dat het dezelfde type is je hebt verschillende
behuizingen
brute kracht is niet nodig je verdraaid je slot een kwartslag komt die re zo uit

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Ik snap iets niet goed, waarom al deze moeite?
Breekbout los en je hebt het hele kontaktslot in handen, andere van de sloop en rijden maar.
Geen gedoe met slot open peuteren enz..

kleijn (0), 12 jaar geleden

denk dat enkel het slot veranderen ietsje makkelijker gaat als het hele spul er uit slopen

koenmichel (0), 12 jaar geleden

Ik denk het ook heren..
Heb eens zitten kijken, en zie de breekbout niet echt zitten. Zie bovenstaande tekst.
Als ik alleen het slotje heb kan ik alweer rijden.
Alleen gooien ze meestal de sleutels weg op de sloop...
Morgen dus maar eens proberen in utrecht.
Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten, Koen.

koenmichel (0), 12 jaar geleden

Vandaag op de sloperij geweest...
Opel kadett en corsa's a worden niet eens meer bewaard...
Dan maar de corsa B proberen... Ziet er aardig hetzelfde uit. Ook een gaatje in het huisje, gereedschap erbij..
Maar: met geen mogelijkheid eruit te krijgen!! Voel echt dat ik een pennetje indruk, maar het slotje zit muurvast...
3 auto's geprobeerd zonder resultaat...
:-(

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Ik kan ze niet meer tellen hoeveel ik er gewisseld heb. Je moet wel de passende sleutel er bij hebben. Contact aan .en je voelt dat je de blokkering in kunt drukken en trekt het slot er uit. Monteren is vaak wat omslachtiger omdat het stuurslot vaak terug valt. Met een schroevendraaier druk je die schuif eerst op zijn "plaats "vervolgens het slot er weer in. Blokkering met rust laten klikt vanzelf op zijn plaats. Succes.

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

anders even kontkat opnemen met een merkclub, kan geen namen noemen hier, maar ik ken mensen die ze nieuw op de plank hebben liggen mocht jet het niet lukken een geschikte te vinden.
Ik heb ik ieder geval altijd de breekbout los getikt omdat het tegen mijn "gevoel"in gaat een contaktslot open te halen.
Maar maakt ook niet uit hoe je het doet als het kadettje maar weer rijdt, is een der laatsen van zijn soort :D

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.