close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Contactslot opel ASTRA defect - inwendig stiftje afgebroken.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400

Hallo, ik heb een astra waarvan het contact slot kapot is. Stiftje inwendig van het mechanische deel naar het electro deel afgebroken.
Mijn probleem is, dat ik niet goed weet of ik eenvoudig (zonder probemen te krijgen met de airbag en het stuur, het stuurslot deel kan demonteren - en wat ik dan los moet halen of juist kan laten zitten. De beschermkappen van het stuurhuis zijn uiteraard al los gemaakt. graag advies. Groet Peter.

Geplaatst door

peerspecial10 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dan schiet je al lekker op . Achter het mechanische deel van het slot zit een gaatje .raamkant !! Doe daar een passend boortje in en draai aan de sleutel . Boortje gaat nu iets dieper en op dat moment trek je het slot er uit.
Heb je een slot op nummer ? of maak je het nieuwe slot pas op de oude sleutel ???
Volgens mij hoeft het stuur er niet af
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Wauw super bedankt.. Ik kan het nu eventjes niet gaan testen want de auto is in gebruik, maar dan kan ik in ieder geval op de sloop o.i.d. gaan kijken naar een ander slot met sleutel..en dan het slot verwijderen en een andere er op zetten. Ik zal kijken of ik ergens een nummer kan vinden zodat er misschien iets past of zo iets of misschien bedoelde je dat ik dan een slot met het corresponderende nummer zou moeten bestellen... Ik heb al wel gezien dat er een chip in de sleutel zit en ik weet niet of die over te zetten is of dat ook het rechthoekige kastje mee overgezet moet worden.. om de chip te herkennen. We hebben bij een Golf ook wel eens de chip uit de sleutel tegen de sleepring geplakt om het spul weer (met een ander slot en sleutel) aan de praat te krijgen.

peerspecial10 0

12 jaar

Zo'n slot is uit elkaar te halen . Het rechte stuk metaal isv allemaal gelijk .
Doe de passen de sleutel in het slot en druk dat glanzende stiftje een stukje naar het centrum van het slot .
Je kunt nu wat verder draaien en dan het draaiende gedeelte uit nemen.
Je wilt graag gebruik maken van EEN sleutel. Haal alle niet passende plaatjes er uit en puzzel ze zo, dat alle plaatjes gelijk en verzonken liggen aan beide zeiden. Zorg er wel voor dat de veertjes op hun plaats blijven.
Slot er weer in en pennetje op zijn plaats .
Bij het insteken van het slot zorg er dan voor dat de stuurblokkering er NIET is gevallen anders krijg je het slot niet diep genoeg. Zonodig het schuifje onderin dat slot even op zijn plaats brengen .
Succes.

Punt 50
badge

12 jaar

Hartelijk bedankt voo deze uitleg en hiermee moet het vast gaan lukken. Ik laat nog weten of de hele klus goed gelukt is, nu moet ik eerst even op zoek naar een ander slotje (op de sloop) en dan ga ik er mee aan de gang. Groet Peter.

peerspecial10 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.