auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Continu stroom op achterruitenwisser motor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: C18XE

Het onderwerp verraad het al. Ik heb continu stroom op m'n achterruitenwisser. Zodra de sleutel op contact word gezet, krijgt hij stroom. Nu is de spoel van de motor kapot gelopen, met als gevolg dus dat ik em wel hoor 'klikken', maar de ruitenwisser zelf niet meer heen en weer gaat.
Nu is mijn vraag: is het normaal dat de achterruitenwisser continue stroom krijgt, en zo niet, waar kan ik allemaal ongeveer de fout gaan zoeken?

Ik heb overigens nog een vraag.
Passen de veerpoten van een ouder model Astra GSi of mogelijk van een Kadett E GSi ook onder deze wagen?
Want ik heb ook nog een Astra C20NE van '92, daar rij ik autocrosswedstrijden mee, en daaronder passen wel de veerpoten van een Kadett E, mits het van van een +'90 komt, aangezien de stuurstangbevestiging bij een -'90er een hoek heeft, en die van een +'90 er niet.
En omdat de C18XE als een soort van tussenmodel beschouwd word, weet ik dus niet zeker of de poten passen, en ik zou het graag willen weten voordat ik zometeen m'n veerpoten koop en het de verkeerde zijn.

Edit: heb m'n 2e vraag er even bij gezet...

Geplaatst door

AstraLaVista (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Op één pootje van het bedieningsrelais van de ruitenwisser staat idd constant stroom. Een ander pootje (van de bedieningsspoel) wordt aangestuurd door de schakelaar.
Ik zou zeggen, trek het relais eruit en meet op alle pootjes. Als je constant spanning hebt over de bedieningsspoel van het relais, controleer dan de schakelaar.

Peter8838 0

18 jaar

Dankjewel Peter8838, ik ga het meteen proberen.

AstraLaVista 0

18 jaar

Ik heb het even nagekeken, op de paarse draad staat idd continu stroom, de bruine alleen bij contact...dus dan is de spoel op een andere manier kapot gegaan...

Maar heeft er nog iemand een antwoord op mijn andere vraag over die veerpoten...want ik wil het toch wel graag weten :$

AstraLaVista 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.