Heb van deze corsa lekke koppakking, kop vlakken, distributieriem en waterpomp en accu vervangen.
Als motor warm is zijn er geen problemen. Nu ongeveer 600 km probleemloos met auto gereden.
Staat de auto enige dagen stil en is het koud weer dan is de motor moeizaam door de startmotor rond te krijgen zo lijkt het. Na even doorstarten gaat het iets beter waarna de motor aanslaat met wat getik en geratel (hydraulische klepstoters denk ik). Dat is na 2 a 3 seconden verdwenen waarna de motor perfect loopt.
Warme motor start perfect.
Dacht eerst dat de accu overleden was maar maakt na vervanging geen verschil. Dynamo geeft keurig 14,2 volt laadspanning aan.
Wat is er aan de hand?
Zijn (enkele) klepstoters gaar?
Kan niet zeggen of dit nu ook zo was voor reparatie want vanwege lekke koppakking startte de motor beroerd en liep eerst lange tijd op 3 poten. Dat is nu niet meer aan de orde.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Juiste motorolie erin? Ik denk dat flushen zal helpen.
Er zit nu 10W40 synthetisch in. Moet toch kunnen met kmstand van 104.000 km. Of doe ik er beter aan 5W40 te gebruiken?
Trouwens: ik dacht dat Ecotec's juist compressie verliezen als er iets mankeerde aan de klepstoters. Kleppen blijven dan toch openstaan?
Of kunnen de klepstoters ook leeglopen tijdens lang stil staan waardoor de kleppen eerst niet opengaan tijdens koude start.
Staat de snaar wel op tijd??
[quote=mrah]Er zit nu 10W40 synthetisch in. Moet toch kunnen met kmstand van 104.000 km. Of doe ik er beter aan 5W40 te gebruiken?
Trouwens: ik dacht dat Ecotec's juist compressie verliezen als er iets mankeerde aan de klepstoters. Kleppen blijven dan toch openstaan?
Of kunnen de klepstoters ook leeglopen tijdens lang stil staan waardoor de kleppen eerst niet opengaan tijdens koude start.[/quote]
wat ik begrepen heb is dat de stoters bij te dikke motorolie zichtzelf "oppompen" en daardoor gaat de motor met veel minden compressie draaien.
Als je maar gaat dóórstarten lukt het na een tijdje wel.
De distributieriem staat gegarandeerd goed. Lijkt mij dat ie stationair niet lekker zou lopen als een van de nokkenassen een tandje verkeerd staat.
Loopt echt perfect zodra hij aangeslagen is.
Zou het werkelijk wat uitmaken dat er 10W40 in zit ipv 5W40?
Wellicht dat we andere reacties kunnen afwachten.
Wat wel weet is dat de ene 10/40 anders is dan de andere 10/40
Als ik de Kroon olie site bekijk voor een Corsa B 16V 1400 staat er 0W40 geadviseerd met als alternatief 5W40 of 5W30
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar