Corsa 5 jaar stil gestaan; storing P0170e 5 jaar lang heeft stil gestaan. Nu komt storingscode P0170. /
Dit kan meerder oorzaken hebben. Meestal door defecte lmm maar ook vervuilde injectoren komen regelmatig voor. Wie heeft een tip wat te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na 5 jaar stilstaan denk ik ook aan vuil in de tank dat in de pomp en/of filter is gekomen.
Brandstoffilter kost je de kop niet, dus die zou ik vervangen.
Daarna brandstofdruk laten meten of de opbrengst meten.
Ga ik er van uit dat de storingsmelding aan geeft dat het mengsel te arm is.
Te rijk kan namelijk ook - is het zelfde nummer.
Gisteren het brandstoffilter vervangen maar helaas ging na 20km het storingslampje weer aan . Helaas heb ik geen brandstofdruk meter. Motor loopt wel mooi regelmatig rond. zal de lmm moeten testen.
12 jaar
Storingslampje was nog steeds aan. (Alleen foutcode P0170$11 maxiscan MS509) Zojuist de luchtmassameter (LMM) los genomen en motor gestart. (Foutcode dat de LMM ontbreekt). Motor draait mooi rond. Deze foutcode gewist. Ook proefritje (5km) is zonder problemen. Het storingslampje blijft uit. Bij thuiskomst LMM aangesloten en motor draait weer zeer onregelmatig. Na een 2e proefritje gaat de motor weer mooi lopen met aangesloten LMM maar gaat het storingslampje weer branden. Is nu de LMM verdacht?
12 jaar
Vandaag de LMM vervangen. Hier zat helaas een lange levertijd op.
Werkvolgorde:
Bij koude motor de LMM vervangen en de foutcode gereset.
Gaan rijden met de auto maar na 5 minuten kwam een foutcode: P0110
Deze nieuwe LMM is volgens mij niet goed. Bij Live Data uitlezen zie ik de melding AIT (Air Intake Temparature) 143 graden op mijn OBD scanner.
Als ik de oude LMM aansluit, geeft deze AIT ongeveer de buiten temperatuur aan bij koude motor.
Omdat de storingscodes nu gewist zijn, loopt de auto weer zeer slecht met aangesloten oude LMM. Bij aangesloten nieuwe LMM loopt deze wel goed maar krijg ik de oude storing weer terug. Zijn mijn conclusies juist dat de nieuwe LMM defekt moet zijn of zie ik iets over het hoofd?
11 jaar
Verkeerde type LMM? Je hebt er 1-tje nodig MET ingebouwde lucht temperatuur sensor.
Alhoewel meestal bij een onderbreking de temperatuur juist erg koud aan geeft.
Hier heb je kennelijk een kortsluiting naar massa in de lucht temperatuur sensor.
Originele LMM gebruikt? (In ieder geval zelfde merk en nummer.)
De LMM is geen originele maar een "imitatie". Deze was inderdaad defect. Onder garantie een nieuwe ontvangen. Deze aangesloten en motor liep direkt mooi stationair.
Op de terugweg ging de motor weer in storing. Nu ook in noodloop. Er komt een ander storingslampje op. Volgens de OBD tester is er niets maar het lampje gaat wel branden en blijft branden. Ook bij draaiende motor. Bij wijze van test de LMM stekker los genomen. Dit maakt geen verschil.
Iemand nog een tip?
11 jaar
Wederom uitlezen.
Zoals aangegeven geeft uitlezen geen storingsmelding. Ik ga nu een andere uitlezer proberen te gebruiken. Zal later deze week waarschijnlijk gebeuren.
11 jaar
Deze keer moet je met Opel-specifiek uitlezen en niet met EOBD/OBD2.
Met EOBD/OBD2 krijg je alleen foutcodes als de MIL (vroeger Engine Check) brandt of gebrandt heeft.
Originele lmm bij opel bestellen.
Opel staat erom bekend dat ze slecht kunnen omgaan met imitatie sensoren.
11 jaar
imitatie is irritatie, ik zeg orgineel bestellen
Na een paar dagen is het foutmelding lampje verdwenen. Dezelfde dag nog de foutcode uitgelezen met OP-Com. Helaas was er niets meer opgeslagen. Daarna weer 2 weken zonder storingsmelding gereden. Helaas merk ik nu dat de motor in storing gaat als ik de cruise control gebruik. Ik zie geen verband met de foutmelding maar heb vandaag weer met cruiscontrol gereden en binnen 1 minuut motor weer in storing. Niet meer mogelijk om gas te geven. Motor uit en opnieuw starten. Kan daarna gewoon weer verder rijden.. Storingslampje blijft nu wel aan. Iemand nog een tip? Omdat de auto lang heeft stil gestaan heb ik een vermoeden dat de massa naar de ECU slcht geworden is. Deze had ik dit weekend los gehaald en schoon gemaakt. Misschien bij wijze van test nog een "nood-massa draad" leggen? Ik zal zo dadelijk nog even de computer uitlezen. Misschien dat daar nog wat uit komt.
11 jaar
Gisteravond nog de codes uitgelezen. P0100 en P1606. Wel vreemd dat deze storing na problemen met de LMM komt. Was de LMM wel stuk?
11 jaar
Probleem was LMM. Originele gebruikte gemonteerd en probleem verholpen
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar