close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Corsa c 1.8 gsi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo
even het volgende ik heb hier een corsa c met een hoog olie verbruik
koelvloeistof ziet er goed uit geen olie sporen kan dit duiden op een kapotte klep?
auto lekt voor de rest ook niet iemand een idee wat ik kan controleren?
mv gr

Geplaatst door

beensie (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleprubbers of zuigerveren zal de oorzaak zijn heeft niets met de kleppen te maken
succesjan

jan5047 0
badge

13 jaar

Is de distributieriem ooit geknapt geweest?

peerbmw 0
badge

13 jaar

riem is nooit kapot geweest ook altijd optijd vervangen binnen de 60.000km grens
zit ook een klein beetje niet altijd een zacht tikje in de motor zal dan de zuigerveren zijn

beensie 0
badge

13 jaar

Een GSI wordt nogal eens wild bereden dus slijtage aan zuigers is niet uit te sluiten.
Voordat je tot herstel overgaat is goed overleg met de klant zinvol. Wat wil de klant spenderen?
Alleen zuigerveren kán een forse verbetering zijn maar hoeft niet.
Wellicht eerst beginnen met klepseals? Evt flushen? Om zuigerveren te lossen...
Of is het een inruiler? Moet je garantie geven?
De auto is 9 jaar oud, wat is de km stand?

marcel7031 0
badge

13 jaar

km stand is 150.000km
auto gaat met garantie weg moet gewoon goed
flush heb ik al gedaan met beurtje maar scheeld niets

beensie 0
badge

13 jaar

Kleprubbers:

laat de motor lang draaien warm, en geef dan een flinke pluk gas, komt er blauwe (lichtblauw tot wit) rook uit de uitlaat, dan zijn dit in de meeste gevallen de kleprubbers.

Zuigerveren:

met koude motor de motor onbelast op 3500 a 4000 toeren houden voor een seconde of 5, en dan een korte stoot gas geven, (licht)blauwe tot witte rook duid op olieverbranden, meestal veroorzaakt door versleten onderblok / zuigerveren.

In het laatste geval is de motor niet heel lief behandeld geweest.

Ik weet dat deze motoren goed tegen vlot tot zeer vlot rijden kunnen, mits ze maar warm zijn, doe je dit met niet warme motor, dan heb je m gauw kaal.

Willem12089 0
badge

13 jaar

dankje willlem voor de goede tips
de rook die er uitkomt is in beide gevallen gewoon donker zwart
zouden zuigerveren veel schelen kwa vermogen?
en de kleppen reinigen

beensie 0
badge

13 jaar

heb nu de zuigerrubbertjes vervangen en probleem is opgelost
alvast bedankt voor de reactie,s
mv gr

beensie 0
badge

13 jaar

zuigerrubbertjes? kleprubbers bedoel je?
Jammer dat je nu pas reageert, dit forum kan pas blijven bestaan als we allemaal weten hoe het afloopt toch?
gr marcel

marcel7031 0
badge

13 jaar

klopt kleprubbertjes sorry voor foutje maar ik laat tog weten hoe het nu afloopt?
Ik heb het net pas 2weken geleden klaar!
Mv gr

beensie 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.