close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: corsa c trekt niet goed

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: z13dt

Ik heb hier een corsa c 1.3 staan van 2005.
Deze auto loopt 700 meter perfect en trekt goed en vervolgens valt het vermogen weg(soort van noodloop).
We hebben de auto uitgelezen en we hebben de volgende foutcode eruitgehaald:
p0108, Luchtlaaddruk te hoog.

Wat kan dit zijn?

Geplaatst door

vdBurgt (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

P0108 heeft 2 mogelijkheden. a) de gemeten druk is veel te hoog en b) het verschil met de barometrische druk is te hoog (> 1,5 bar).
Heb je de turbo-druk ook uitgelezen? Hoeveel is deze en hoeveel is de barometrische druk op dat moment?

oldford 0
badge

14 jaar

Is de baromatische druk de druk in de inlaat, want die wordt ongeveer 2.5 bar bij volle belasting.
En stationair is die 1.1 bar.

vdBurgt 0

14 jaar

Barometrische druk is de druk van de buitenlucht. Normaal hoort die 1 bar te zijn.
Als de inlaat druk 2,5 bar wordt, dan lijkt me dat te hoog gezien de omschrijving bij de fout.

Wat is de barometrische druk bij motor uit contact aan?
Wat is de inlaat druk bij motor uit contact aan?
Wat is de barometrische druk op het moment dat je inlaatdruk 2,5 bar is?

oldford 0
badge

14 jaar

De barometrischedruk blijft toch altijd rond de 1 bar?
de inlaatdruk die is 1.13 bar bij contact uit, dus nagenoeg gelijk.
Maar het is net alsof de turbo te veel druk opbouwd. En dan ook die foutcode geeft omdat de druk te hoog is, en dat die dan in een noodloop springt.
Maar kan dat dan aan de turbo liggen of zou het wat simpelers kunnen zijn.

vdBurgt 0

14 jaar

1,13 bar inlaatdruk bij motor uit is een beetje te hoog (zo'n 10%) dus de sensor kan verkeerd aangeven.
Barometrische druk hoort constant te blijven ja, maar ook die kan verkeerd gemeten worden.

Rij eens met een ouderwetse analoge meter en kijk eens wat voor druk je nu werkelijk haalt en wat de inlaatdruk sensor dan meet.
Of inlaatdruk sensor demonteren en er heel voorzichtig druk op zetten en dan uitlezen. Wel met een analoge meter meemeten.

Als de druk werkelijk 2,5 bar wordt dan kan dat aan de turbo liggen. Zeker als deze verstelbare schoepen heeft - die zitten dan vast.

oldford 0
badge

14 jaar

Het was toch de druksensor die in het inlaatspruitstuk zit

vdBurgt 0

13 jaar

tjonge jonge, heb je weer een volgend probleem,weet je ons ineens weer te vinden... Duurt het nu weer een jaar voor je feedback geeft???

maarten4874 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.