Opel Corsa 1997: corsa liep slecht en starte slechten nu helemaal niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo mijn corsa heeft rare problemen.ik zal ze van begin beschrijve. Toen ik hem kocht was de uitlaatspruitstuk lek en hij had vermogen verlies,waarvan ik dacht dat het door de lekke spruitstuk kwam.nou heb uitlaat spruitstuk dicht gekregen en gelijk olie en.bougies vernieuwd.
Maar helaas vermogen verlies had hij nog steeds en starte soms ook erg slecht alleen bij vol gas..Toen laten uitlezen maar niks te zien.heb de egr klep afgeblind en daarna reed hij iets beter maar nog steeds wat weinig vermogen onderin en komt amper aan de 110 km.
Nu na 2 dagen stil staan wil hij helemaal niet meer starten wil alleen rijden als je hem aan trekt en gas erop houd stationair loopt hij opeens niet meer!
Help wat kan dit zijn??

Owja wat is dit pcies en waar is het voor zag na eraf halen van luchtfilter dat stroom.draadjes ervan geknikt zijn..

bassp

Geplaatst door bassp (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 9 jaar geleden

Dat onderdeel is de brandstof injector van de monopoint inspuiting.

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Bas , ik zie de tweede afdichtring nog in de injectorhouder hangen !!

Gebruik een beetje vet bij de montage , deze ring raakt makkelijk beschadigd. Test dit door het contact even aan te zetten en kijk dan boven de gasklep of daar benzine op druppelt ..

Zo ja , dan nieuwe ringen monteren .

Zo'n onderzoek is op zich wel leuk , maar omdat je niet weet wat je doet maak je vaak meer srtuk dan je liefd is .

Des al niet te min succes.

bassp (0), 9 jaar geleden

Ok dankje voor je reactie ik had al het idee dat dit zoiets was,maar stel dat de draadjes Idd kapot zijn of de injector zelf komt daar deze storing van en zou dat niet te zien moeten zijn met uitlezen?dan kan ik dat uitsluiten.gr bas

bassp (0), 9 jaar geleden

Ja ik heb het vettig gemaakt anders had hij er al slecht in gewild Denk ik.maar kan wel ff controleren straks je weet het nooit..bedankt voor de tip.

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Neem de stekker los en meet of je in een pool een constante spanning hebt .

Als dat zo is neem je een spanningzoeker met een led-lampje !!! Houd tussen de twee aansluitingen de spanningzoeker.

Je moet nu een flitsend lichtje zien.

Een constant brandend ledje is fout . Of de signaal draad ligt door sluiting aan massa of de ECU is defect.

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=Punt]Neem de stekker los en meet of je in een pool een constante spanning hebt .

Als dat zo is neem je een spanningzoeker met een led-lampje !!! Houd tussen de twee aansluitingen de spanningzoeker.

Je moet nu een flitsend lichtje zien.

Een constant brandend ledje is fout . Of de signaal draad ligt door sluiting aan massa of de ECU is defect.[/quote]
Even een aanvulling dit knipperde lampje moet je zien tijdens starten

bassp (0), 9 jaar geleden

Dit kan ik natuurlijk alleen door meten als motor loopt?of kan het ook als ik probeer te starten?gr

popey (0), 9 jaar geleden

contact aan, niet meer dan dat.

popey

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Bas doen wat de man van de WW aanvulde.

Met deze proef kan je aantonen of de ECU de injector aan stuurt.

jan5047 (0) PRO, 9 jaar geleden

als je het contact aan zet zal hij 1 keer knipperen bij starten knippert hij constant, want als hij constant knippert met contact aan dan spuit hij constant in en verzuipt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.