Help, de Corsa doet het niet meer.
Op weg naar huis deze middag hoorde ik op een gegeven moment een metaal tikkend geluid onder de motorkap vandaan komen.
Daarbij rook ik ook een `elektriciteits` brandluchtje.
De frequentie van de metaal tik was ongeveer tussen de 100 en 200 tikken per minuut.
Naarmate ik langzamer ging rijden nam de frequentie af.
Eenmaal thuis en de motor stationair met kap open was het ongeveer 10 tot 15 keer per minuut.
Motor uitgezet, daarna was het niet mogelijk deze opnieuw te starten.
Het motormanagementlampje brand.
Zelf denk ik aan de startmotor.
Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn??
Alvast bedankt voor de hulp.
groet, Peter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
waren het niet gewoon de kleppen wat je hoorde Peter ?
startmotor lijkt me sterk!ik neem aan dat de startmotor wel nog gewoon ronddraaid maar de motor niet aanslaat ?
koppel de + pool va de accu eens een halve minuut los en sluit hem opnieuw aan..en probeer dan nog eens te starten.laat hem erna wel even uitlezen zodat je weet wat de storing kan zijn en je niet weer tegen hetzelfde probleem aanloopt!
Stefan
Lijkt wel op een klapperend relais wat ook het electriciteits brandluchtje kan veroorzaken, vooral niet mee gaan rijden, eerst opsporen voor de bedrading in de fik gaat....
Het zijn beslist geen kleppen, dat tikt heel anders.
Startmotor draait niet rond, amber lampje blijft branden.
Is ook geen klapperend relais, na thuis gekomen te zijn, kap open en geluid kwam zeer zeker bij de motor zelf vandaan.
Tijdens stationair, af en toe een metaal klinkende tik, 10 tot 15 keer.
Na afzetten motor, niet meer te starten.
Peter
18 jaar
peter
dan kan ik me niks anders bedenken dan inwendige motorschade helaas!
als het de kleppen niet zijn kan het ook een kantelende zuiger of iets dergelijks zijn door bv een gebroken zuigerveer(en) maar dat is zo moeilijk te zeggen natuurlijk!
zou hem dan ook niet meer proberen te starten e.d.
Stefan
18 jaar
GEVONDEN!
Het was toch de startmotor, maar het werd veroorzaakt de schakelaar van het kontaktslot (startkontakt gesloten).
Deze is waarschijnlijk blijven hangen en heeft de solenoid van de startmotor bekrachtigd tijdens het rijden.
Daardoor is de startmotor verbrand en heeft de bendix tegen de starterkrans aan getikt (metaalklank).
Startmotor en schakelaar vervangen, alles weer ok.
Groet, Peter
18 jaar
da's snel..heheh
18 jaar
Het enige probleem is nu nog het motormanagement lampje wat aan is op het moment
dat je het kontaktaan zet.
Starten is geen probleem, motor loopt normaal.
Hoe kan ik deze resetten. Minpool accu losmaken helpt niet.
De diagnostic connector heeft 2 keer 8 pennen naast elkaar.
Alvast bedankt, Peter
18 jaar
Hoi
Het lampje zal altijd branden met het contact aan het moet wel uitgaan als de motor eenmaal draait brand het dan nog moet het bij Opel uitgelezen worden met tech want dan is er nog een probleem aanwezig
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar