goedemorgen iedereen;
auto heeft een lekke koppakking gehad, kop is gevlakt, distributie timing is correct gemonteerd met originele opel gereedschap, nieuwe bougies nieuwe stoters(oude waren vast door water en olie).
sloeg een keer aan met remmen reiniger en toen kwam veel water uit uitlaat, dit is nu al verholpen en de voorste deel van de uitlaat gedemonteerd om toch aan de praat te kunnen krijgen...
helaas ook met remmen reiniger gaat het niet, soms na doorstarten geen vonk, wel bobine gewisseld met andere auto geen verschil,terwijl mijn bobine wel gewoon functioneert op andere auto.
zie ik iets over het hoofd? graag wat suggesties om verder te kunnen....
ik ga vandaag een andere startmotor opzetten...
heeft iemand dit ooit meegemaakt? en wat was de oplossing?
mvg abccorrect
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
sensordraad krukassensor beschadigd met kop demontage? deze ligt beetje onhandig....
Je hebt wel compressie? Je hebt stoters gewisseld dus je weet maar nooit.
Nokkenassen per ongeluk niet 180" verkeert waardoor het signaal met krukas / nokkenas niet juist is?
Inpuls schijf op inlaatnokkenas op de juiste stand?
nokkenassen, krukas en nokken tandwielen vast gezet met originele Opel gereedschap voordat de bouten van nokkenas tandwielen vast te zetten, dus het staat allemaal goed uitgelijnd ten opzichte van elkaar....
er zitten geen foutcodes in het systeem.
wegens drukte heb ik de startmotor nog niet op kunnen monteren om verder te gaan... ik zal eventuele resultaten hier melden!
abccorrect
Deze cilinderkoppen mogen toch niet gevlakt worden. mischien zit het probleem daar wel in.
Krukassensor stekker niet omgedraait met die van de klopsensor? Zijn 2 dezelfde stekkers namelijk.
Wat ook een oorzaak kan zijn is dat de hydraulische stoters niet leeg zijn waardoor de kleppen niet volledig sluiten.
Compressie meten !
ik heb nieuwe stoters gemonteerd en deze waren wel leeg, krukas sensor heb ik ook vervangen en de stekker van klopsensor heb ik niet los gemaakt, omwisselen is ook uitgesloten.
ik heb wel cilinderkop laten vlakken omdat die niet echt vlak was, maar wat geeft dat dan voor problemen?
onder tussen heb ik de nieuwe startmotor ook gemonteerd, geen resultaat....
zou het ook kunnen zijn dat EGR-klep blijft hangen???
Of de egr klep blijft hangen kun je zien door op je testapparatuur de feed back spanning te controleren
MERIVA
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar