close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: deurvergrendeling weigert vaak

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 szr

hallo allemaal,

ik heb een paar dagen een vreemd probleem met de deurgrendeling aan de bijrijder kant. het gaat hier om een astra g 3 deurs, de afstandsbediening en het slot aan de bestuurderskant werken (weer) probleemloos. het slot aan de bijrijder kant weigert regelmatig. de ene keer gaat de deur wel open maar niet op slot en andersom.
is dit eenvoudig zelf te repareren ? ben geen automonteur maar wel technisch. mischien een slecht contact door de kou ? moet er anders een nieuw slotmechanisme in ?

Geplaatst door

versace1 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het kan inderdaad een kabelbreuk zijn die je probleem veroorzaakt, meestal in de doorvoerrubber van de deur, dus waar de kabels vanuit de deur de carosserie naar binnen in gaan.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Kan het ook te maken hebben met slecht werkend contact aan bestuurderszijde.?
Bedoel, als je het slot bediend aan de bestuurderskant dan stuurt die toch de rest aan?
Misschien vies contact of geoxideerd als het tenminste van koper is :)

man!ac 0

14 jaar

of misschien de afstelling verlopen aan de bij rijders kant

kleijn 0

14 jaar

hoe haal ik eigenlijk zonder alles te slopen het deurpaneel er af ? is het slotmechanisme makkelijk te bereiken ?
hoe kun je het dan afstellen ? graag meer info.
ik vrees dat ik met dit onverwachte weer er tijdelijk niet aan toe kom...

versace1 0

14 jaar

Kijk eerst eens alle doorvoerrubbers na. Bij mijn Zafira al een aantal keren kabelbreuk gehad. En dan niet de bestuurdersdeur. Daar zal naar mijn ervaring niet zoveel aan mankeren. Het gaat dan vaker mis in de achterportieren en achterklep.

Haal eerst de accu los als je de manchet opstroopt. Een kale draad kan zomaar sluiting maken tegen een andere kale draad, met de kans op een doorgefikte CV-module. (zelf bijdehand gehad)

Evt. gebroken draden solderen en niet met blauwe of rode doorverbindbuisjes repareren. Deze zijn niet buigbaar als ze weer teruggeschoven worden in het manchet.

succes

Gerco

GercoXXL 0

14 jaar

hallo allemaal, het is een tijdje geleden dat ik dit probleem heb geplaatst. je zult wel begrijpen dat ik geen kans heb gehad het portier te strippen aangezien het lange tijd gesneeuwd en gevroren had... nou maar hopen dat nu eindelijk de lente gaat beginnen.

mijn vraag is of iemand foto's of een handleiding heeft hoe ik het paneel van de deur kan halen? moet ik ook het paneel naast de voetenruimte en/of dashboardkastje verwijderen ? hoe haal ik die rubberen buis tussen carrosserie en portier open ? of moet ik toch maar naar de garage voor dit probleem ? weet dus niet of het aan het slotmotortje ligt of aan draadbreuk ? bij voorbaat dank voor de hulp !

versace1 0

14 jaar

Heb je machet al teruggestroopt. Je zal de eerste niet zijn die voor niets zijn deur uitelkaar haalt. Ook het waterdichte folie achter het panneel kun je beter niet nodeloos loshalen.
Nogmaals: kij eerst de rubber draaddoorvoeren na. Daar zit meestal het probleem, zie mijn eerdere post.

mvg Gerco

GercoXXL 0

14 jaar

hai Gerco, hoe moet ik dit aanpakken ? hoe kan ik die rubberen doorvoerhoes loshalen zonder het deurpaneel los te halen ? en wat bedoel je met manchet teruggestroopt ? moet ik ook het paneel naast de voetenruimte en/of het dashboardkastje verwijderen ? ik heb de gereedschap voor dit alles zo liggen, soldeerbout, krimpkous, koperdraad enz. kan er dan gewoon een krimpkous omheen ? aub meer informatie.

versace1 0

14 jaar

je hoeft niet in de voetenruimte te zijn. De rubberthule die zit tussen je deur en de carosserie. Haal eerst de accu los, beschreven in mijn eerdere post. Vervolgens druk je op de ring, waar de rubber thule (= balg) je deur ingaat. Als je op die ring (blauw of groen) drukt, kun je de thule met stekker en al, lostrekken. Dan peuter je de stekker uit elkaar en stroop je het rubber omhoog om zodoende de draden te kunne inspecteren. Trek ook aan de draden, je kunt niet het hele stuk visueel inspecteren.

Gerco

GercoXXL 0

14 jaar

ik heb dit probleem gehad met mijn vectra.
de oplossing bij mij was eenvoudiger dan ik had gedacht.
ik heb de batterij van de afstandbediening vervangen, en alles werkt weer perfect.
je kunt het altijd proberen. het is de goedkoopste oplossing.

japiejoo60 0

14 jaar

hallo japiejoo60,

de afstandsbediening werkt gewoon, alleen het rechterportierslot werkt niet meer.

ik ben al bij de garage geweest, ze vermoeden zoals GercoXXL vertelde, dat het een draadbreuk is
of anders is het portierslot zelf defect.
ze hebben ook wel eens meegemaakt dat het mechanisch geblokkeerd zat.
ik heb door het fantastische weer de afgelopen weken geen kans gehad om er even naar te kijken.
momenteel is de garage druk, ik zal binnenkort maar een afspraak maken wanneer ik de auto kan missen.

versace1 0

14 jaar

heb op de sloop een ander portierslot gehaald en ivm geen tijd door de garage laten monteren. probleem is opgelost.

versace1 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.