Klant komt binnen met probleem dat de motor te weinig vermogen heeft.
Motor draait nog maar onregelmatig.
Geen foutcodes en geen lampjes die branden.
Motoroliepeil gecontroleerd maar was veel te hoog.
Motorolie was zeer dun en ruikte naar diesel.
Is er mogelijkheid dat de hogedrukpomp diesel lekt naar de cilinderkop en zo bij de olie komt.
Het is wel al een 2000 dci motor. Pomp wordt aangedreven door de achterkant van de nokkenas.
Er is nu ook olieverlies tussen motor en versnellingsbak,waarschijnlijk doordat het olieniveau te hoog is.
Olie afgelaten en ruikte volledig naar diesel.
Geplaatst door heerman (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vivaro? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vivaro of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
oldford (0) PRO, 13 jaar geleden
Roetfilter werkt naar behoren of wordt er continue geregenereerd?
heerman (0) PRO, 13 jaar geleden
Er zit geen roetfilter op
martijn v o (0), 13 jaar geleden
Omdat ie ook onregelmatig loopt zijn het niet de verstuivers?
kronenburg (0) PRO, 13 jaar geleden
één cilinder defect geraakt i.v.m. vreter?
zodoende geen verbranding i.v.m. te lage compressie?
brandstof loopt onverbrand langs de zuiger het karter in?
zal de compressie maar eens gaan meten...
heerman (0) PRO, 13 jaar geleden
Probleem zit hem op de vierde cilinder.
Hoe krijg je de verstuiver er uit?
martijn v o (0), 13 jaar geleden
Bout een/twee slag losdraaien (niet helemaal!) en motor even starten komt ie vanzelf los.