close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega B 2.0 DTI-16V: Diesel lekkage uit motorverwarming 2.0 DTI-16V

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DTI-16V

Mijn Omega 2.0 DTI-16V heeft een extra dieselgestookte motorverwarming om ervoor te zorgen dat bij lagere temperaturen (nu dus) de motor binnen acceptabele termijn op bedrijfstemperatuur is. Het ding lekt nu diesel uit het 'uitlaatje'op het moment dat hij zou moeten werken. Je hoort hem wel draaien, maar ik weet niet of hij het wel doet (volgens mij niet). Volgens mijn wordt de diesel niet verbrand en loopt het er daarom zo uit. Wie kan mij uitleggen wat er aan de hand zou kunnen zijn / wat ik het beste kan doen. Ik heb op dit moment de stekker van de magneetklep (dieseltoevoer) eraf gehaald, want dan blijft de bestrating tenminste schoon.
Bij voorbaat dank.

Rik

Geplaatst door

Rik9807 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

uit laten lezen. waarschijnlijk gloeibougie van het kacheltje defect.

Opeltje 0
badge

20 jaar

Heeft een tijdje geduurd, maar het probleem is nu opgelost. Op advies van een vriendelijke automonteur van Opeldealer Kamp in Almelo heb ik de verwarming die rechtsvoor achter de bumper zit uitgebouwd. De koelvloeistofslangen doorverbonden met een pijpje, de stekker van de dieseltoevoerklep eraf (storingslampje ging branden). De dieselgestookte verwarming naar Hek bv in Enschede gebracht die airco's, standverwarmingen en dashboard instrumenten repareren /inbouwen. Uit de omschrijving van de klacht maakten zij op dat de gloeispiraal in het kacheltje waarschinlijk defect was. Dit klopte; ¤ 178,00 reparatie. Daarna kachel weer ingebouwd. Deze deed het daarop weer, zei het in eerste instantie met grote blauwe rookwolken. Dit bleef zo lang aanhouden (medeweggebruikers raakten in paniek in de veronderstelling dat mijn auto in brand stond)dat ik het uitlaatje van de kachel heb uitgebouwd en met de gasbrander heb drooggestookt (met weer veel rook). Het dempingsmateriaal was kennelijk doordrengt met dieselolie. Daarna was alles weer in orde.

Rik9807 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.