close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Omega: inhouden motor

Bouwjaar: 1994

hallo allemaal

ik heb een opel omega 20 16v automaat uit 1994
hier is net een nieuwe motor geplaatst (1997)
de eerste 4 dagen reed de auto super ,maar nu houdt hij in
bij alle snelheden.
bij ongeveer 60 km per uur voel je gewoon de auto smoren ,
door even het gas los telaten of tot aan de bodem indrukken verhelp ik het probleem maar voor even .
ook gaat soms het motor storingslampje branden (als dat gebeurd loopt de auto een stuk beter).
boordcomp laten uitlezen foutcode dc 71 (tempratuurmeter luchtinlaat defect )
deze vervangen voor een nieuwe maar het probleem is nog niet verholpen .
zou het nu ook aan de luchtmassameter kunnen liggen ?

alvast bedankt voor een antwoord

Geplaatst door

robert10063 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet niet of het relevant is, maar bij deze motoren ( X2.0XE) gaat de carterontluchting vaak dichtzitten. De rubber slang aan de voorzijde ( bij een dwars geplaatste motor zijkant dus) van het kleppendeksel is dan helemaal gevuld met zwarte drab, iemand van Forte heeft mij wel eens verteld dat het vaak komt van 2 soorten olie bij elkaar in het blok doen, en omdat je misschien olie hebt bijgevuld/ververst toen je de ruilmotor monteerde, zou ik dit zeker even controleren. ( let ook goed op de bougieschachten in de kop, als de ontluchting dicht zit perst de motor de olie door de klepdekselpakking de schachten in.)

Evo, weet je of die carterontluchting bij een X25XE-motor ook vaak dicht gaat zitten? Bij mij staan de bougieschachten links vol olie, terwijl de kleppendekselpakking vervangen is. Zo ja, waar zit dat slangetje dan?

Martijn7427 0

20 jaar

evo ,bij mijn motor is alles nieuw (lagers,olie,filters,keeringen)
en alle ontluchtingen, vacuumslangetjes zijn goed.
ik heb nu de luchtmassa meter vervangen ,maar hij doet het nog steeds .
ik laat van de week nog de landasonde vervangen .
maar voor de rest weet ik het ook niet meer :(

robert10063 0

20 jaar

Martijn

De x25xe is een v6, die heeft heel andere carterontluchting als de 4 cilinder, dus volgens mij gat mijn verhaal voor de x25xe niet op.

OK, bedankt

Martijn

Martijn7427 0

20 jaar

Het kan zijn dat er een motorsensor defect is, bijvoorbeeld de nokkenas of krukas sensor. Als de motor een storing heeften in het noodloopprogramma gaat pakt hij volgens mij alleen de betrouwbare signalen.
(Bij mijn omega eens een defecte krukas sensor gehad waarbij de motor dus de signalen van de nokkenassensor ging gebruiken in de noodloop waarbij het max toerental zo'n 3500 bedraagt)

ManicNirvana 0

19 jaar

ik heb dit probleem ook gehad . Inhouden en het motermanagement lampje dat gaat branden( heel wisselend. dan wel en dan weer niet) Ik heb zelf een omega uit 1998 een 2.0 dti. het lag bij mij dus aan de luchtmassa meter. Deze heb ik vervangen (kosten ik geloof 59 euro en alle problemen waren opgelost.

Inderdaad als het motermanagement gaat branden gaat de moter over op een nood programma en loopt ie iets beter. alleen kun je dan niet snel optrekken en loopt ie maar maximaal 60 km/h

p.verhaal 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.