Opel Vectra: diesel wilt niet starten

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1700d

vorige week thuisgekomen met de vectra , niks aan de hand ,
1u later wil ik terug vertrekken , blijkt de stroom volledig weg te zijn...
batterijpolen losgemaakt , trug vast , toen had ik terug stroom maar sindsdien wil ie niet meer starten ?
eerst dacht ik dat de electromagnetische plunjer op de dieselpomp kapot zou zijn...was niet het geval ...misschien brandstoffilter verstopt , nieuwe erop , loopt nog niet ...

wat zou het probleem hier kunnen zijn ?

e36coupe

Geplaatst door e36coupe (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Vectra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

AstraVinnie (0), 14 jaar geleden

Gloeit ie voor ??
Wat voor type motor ligt erin ??
Krijgt de plunjer wel 12v ???
Walmt uit de uitlaat ??

e36coupe (0), 14 jaar geleden

het is een gewone ohc 1700d (afkomstig uit kadett e '91)

voorgloeien doet ie (althans relais klikt toch)

de plunjer werkt ook gelijk het hoort (volgens mij)

en ja ..de uitlaat walmt serieus

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Blijkbaar gloeit hij niet.

Met denken komen we niet ver!

Meten = Meten en begin bij de gloeispiralen zelf!

Loopt hij ook niet met wat remreiniger in de inlaat ? ( dus starten en iemand een beetje in de inlaat laten spuiten )

e36coupe (0), 14 jaar geleden

hij gloeide inderdaad niet ...
andere gloeirelais gestoken , nu start ie wel , maar blijft niet lopen ?
zou het kunnen dat de nieuwe filter nog niet helemaal volgelopen is ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

je hebt het dieselfilter vervangen zag ik,erna kreeg je hem niet meer gestart omdat hij niet gloeide,heb je het brandstoffilter wel gevult met verse diesel voor je hem monteerde ? zo nee,kun je nog lang doorstarten voor dat hij blijft lopen..anders kun je hem wel even aan de praat houden met start-pilot of remreiniger.

e36coupe (0), 14 jaar geleden

heb de filter volgedaan met diesel , hij blijft lopen ..totdat de filter leeg is en dan is het weer gedaan met hem

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Toevallig niet de aan en afvoer verwisseld ? trekt hij nergens valse lucht bij de aansluitingen ?

e36coupe (0), 14 jaar geleden

hij is gemaakt ! zoog idd valse lucht aan de plastic ring die bovenop de filter zit ...

bedankt voor de hulp !

AstraVinnie (0), 14 jaar geleden

Meten = Weten,de relais mogen wel tikken maar daar zitten koolborteltjes in en die kunnen wel eens kapot gaan,tikken ze wel maar maken dan
geen contact....

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback!

Vincent,heb nog nooit koolborstels in een relai zien zitten.

AstraVinnie (0), 14 jaar geleden

Als je er 1tje open maakt,dan zit er een spoeltje in met een magnetje of een ijzerplaatje, dan heb je nog 2 koperenplaatjes 1tje zit vast aan de magneet of ijzereplaatje en de andere zit vast in het kunstof, die 2 koperen plaatsjes (als het relais inschakelt) komen die tegen elkaar, aan het
einde van de koperen plaatjes (waar ze contact maken) zitten 2 kleine ronde koolstof dingetjes (heb ze misschien wel een andere benaming gegeven)
Atans dit is wat ik dan zie als ik er 1tje open maak, (of zijn ze niet van koolstof????)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.