Ik reed vandaag op de provenciale weg toen mij distributieriem knapte bij 2000 toeren
131000km op teller distributie vervangen bij 100791km
wat is nu goedkoper laten maken of een nieuw (andere) motor?
iemand eenig idee wat deze reparatie gaat kosten ?
en wat een andere blokje doet qua prijs ?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat is geheel aan jou..
Ten eerste moet even de kop eraf om te zien wat de schade is.
Als je geluk hebt is er alleen een klep krom maar kan net zo goed meer schade zijn.
Een ander blok moet er ook nog in en das natuurlijk geen eenvoudig klusje..moet je dat laten doen dan ben je een hoop uurloon kwijt.
Dus ik denk dat kop lichten en repareren verstandiger is.
Problemcar is bedoeld voor het oplossen van technische problemen aan/van uw auto.
Voor informatie betreffende reparatie- en/of onderdeelprijzen verwijzen we u door naar reparateurs zoals garages, dealers enz.
De prijzen kunnen door omstandigheden dusdanig verschillen dat dit niet relevant is voor
plaatsing op deze site.
Idd prijzen kunnen we niet noemel enkel wat tips... de prijzen zou jezelf naar moeten informeren.
ik heb gekeken met een endoscoop minimaal 2zuigers kapot en 4 kleppen
dus en opzoek naar een ander blok het oude blok de vandaag bijna uitgedraaid
morgen nieuwe halen heb er al 1 opt oog 105k gelopen compleet voor 350 euro en dan zelf inbouwen
en dan maar hopen dan het het vrijdag weer doet
12 jaar
vandaag ander blok gahaald met 105k der op alles over gezet
ik wil er alleen nog een nieuwe distributie op gooien echter loop ik tegen een raar euvel aan
het kapje die over de distrie zit daar van krijg ik de onderste helft er niet af moet de poelie van de krukas deraf lijkt mij niet
de garage haalt het blok er toch niet uit om de distrie te vervangen
weet iemand hoe je dit doet ?
12 jaar
ik heb nog 75w 90 olie dit kan gewoon in de versnellingsbak die heb ik bij mijn vorige auto ook in de versnellingsbak ge...
of kan dit bij de tigra niet
me vorige auto was een VW caddy 2.0sdi
12 jaar
De poulie moet er inderdaad af(die waar je multieriem over loopt)
Dit kan je doen door je vliegwiel te blokkeren
maar als je een lucht of een elektrische slagsleutel hebt kun je dat daar
ook mee doen zonder het vliegwiel te blokkeren
12 jaar
oki thx is dit links or rechts draad
de multisnaar zit er nog niet op blok is er nog uit dus we kunnen er lkkr makkelijk bij
12 jaar
Raar euvel ? bij nagenoeg alle auto's moet de krukaspoelie er af , je weet zeker wat je doet?
Dit zijn gewoon basisdingen.
Als je nu eens informeerd op internet of een garage weet je ook precies wat voor bakolie een Tigra lust.
75/90 is idd een olie die er in mag.
dit is nog maar het 3de blok wat ik voor mezelf inbouw in het verleden is het ook goed gegaan
maar dan wil ik qwel eens weten hoe de garage dat doet want als het blok der in zit krijg je volgens mij met geen mogelijkheid die poelie der af
nu moet ik alleen nog weten als dit links of rechts draad is
wie o wie weet dit? blok draait met de klok mee
12 jaar
Naar links draaien is los en rechts (met de klok mee ) is weer vast
Vliegwiel word meestal met een pen geblokkeerd zodat je poulie niet mee kan draaien(krukas geblokkeerd dus)
12 jaar
Linkse schroefdraad heb ik bij opel nooit gezien . De onderste pouley heeft een spieverbinding dus is een linkse schroef-bevestiging helemaal niet nodig . Linkse schroefdraad wordt wel gebruikt bij sommige amerikaanse wagens voor de linker wielen. Mazda had ook een besteller idem.
Hoe sterk is je gereedschap . ? Lange stevige sleutel op de krukasbout en zo plaatsen dat de hefboom tegen subframe of radiateurbalk aan slaat . Geef de sleutel wat ruimte en doe wat korte startpogingen.
Let op je ogen ...Kijk de andere kant op . Succes.
[quote=Punt]zo plaatsen dat de hefboom tegen subframe of radiateurbalk aan slaat .[/quote]
het blok zit er niet in :P d8 nu de distrie vervangen gaat een stuk makkelijker dan als het blok der in zit :P multisnaar ook want die gaat om de motor steun heen dus die kan je niet een wisselen als het blok der in zit lkkr iover naged8 van OPEL :S
ik kan het vliegwiel niet blokeren de bak zit er al achter
iig bedankt allemaal ik kan morgen vroeg weer verder mocht ik weer en euvel hebben horen jullie het mocht ik het redden zo dan laat ik dat ook ff weten
ben alleen bang dat ik nog ge... ga krijgen met de ECU maar dat zie ik morgen wel
THX all
12 jaar
Om het vliegwiel te blokkeren hoeft de bak er niet af te zijn
Zit aan de onderkant een opening(tussen bak en blok) waar je je
blokkeergereedschap tussen kunt stoppen
12 jaar
oki thx Wimski
12 jaar
en wat versta jij onder blokkeer gereedschap? iets speciaals of gewoon een beste schroeven draaier ofzo ?
12 jaar
Meestal gebruikt men daarvoor speciaal gereedschap
Maar je zou kunnen kijken of dat ook gaat
12 jaar
Alles wat je kan doen is idd handiger dan met ingebouwd blok.
Deze motoren liggen in 1600 uitvoering ook in bv de vectra /astra en daar heb je gewoon meer ruimte.
En zelfs in mijn vectra vind ik het allemaal krapjes...maar goed als er een motorsteun in de weg zit dan gewoon blok ondersteunen/ophangen en motoersteun eraf.
Dat is gewoon de construktie das niet alleen bij opel k** hoor.
Maar aldoende leert men en ik hoop dat het je lukt allemaal...ik lees met je mee..succes!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar