Opel Tigra: motormanagement gaat aan en uit

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16V

hallo mij probleem is dat als ik veel gas geef of terug schakel met een beetje te veel toeren gaat het motormanagementlampje aan en ik trap dan de koppeling in valt de motor uit hoe hard ik ook rij gisterenavond toe ik naar huis reed en ik had net 500 meter gereden en ik moest stoppen voor een stoplicht viel de motor gelijk uit zonder dat het lampje aan was. Ook als ik b.v 120 rij en ik ga een andere inhalen dan geef ik wat gas en het lampje gaat dan aan ,na een paar kilometer schakel ik terug omdat ik bij mijn afslag ben en ik ga dan terug schakelen naar zijn 2 en de motor valt dan niet uit het is echt vreemd dit mijn distributieriem is pas vervangen dus alles is los geweest in de motor een collega zei dat kan het probleem zijn mischien dat niet alles vast zit en daarom je lampje soms wel aan gaat en niet aan gaat want ik kan ook 20,30,40 km rijden zonder dat het lampje aan gaat.

wat denken jullie hier over??

stefanbouman

Geplaatst door stefanbouman (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Tigra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

Als het lampje aan gaat, is er minstens 1 foutcode.
Die foutcode(s) kun je zelf uitlezen en dat kan een hoop gezoek schelen.
Zie: http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_code...

stefanbouman (0), 11 jaar geleden

ik ga het proberen je hoort later meer van mij dankjewel alvast

stefanbouman (0), 11 jaar geleden

ik krijg de codes 12 drie keer dan de code 24 drie keer en als laaste 13 drie keer code 13 is oxygen sensor No change in voltage/open circuit dit snap ik even niet ik heb nog niet gereden met de auto vandaag ik ben hem gelijk uitgaan lezen is dit nou mijn storing ?? of moet ik eerst gaan rijden ?? grts stefan

oldford (0) PRO, 11 jaar geleden

12 geeft het begin aan en is geen foutcode.
24 is geen signaal van de snelheidssensor
13 is lambda sonde open circuit (draadbreuk) of geen verandering van het signaal.

Die code 13 is een echt probleem, die is nog opgeslagen van de vorige rit.
Draadbreuk (eventueel in de sensor) of het signaal verandert niet (genoeg) - dat is mogelijk een lek in de uitlaat.

stefanbouman (0), 11 jaar geleden

ik heb wat ontdekt de Secundaire pomp is verbrand dus die is goed kapot kan dit ook de storing veroorzaken ?? want die zorgt wel dat de katalysator op temperatuur komt toch? en dat heeft ook met de lambda sonde te maken?? kan ik wel rijden zonder dat de pomp werkt???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Tigra of stel zelf een nieuwe vraag.