Opel Manta: distributie timing

Bouwjaar: 1977

Ik heb een 19n motor gereviseerd.
Bij het demonteren heb ik de ketting boven en onder aan de tandwielen met tieraps vastgezet en zo weer teruggeplaatst.
Ook had ik het vliegwiel gemerkt en op de zelfde manier weer teruggeplaatst.
Nu zegt een technische kennis dat de afstelling niet klopt.
Voor dat ik de motor terugplaats zou ik hier graag wat meer over willen weten.
Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik dat kan controleren.

widezo

Geplaatst door widezo (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Manta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 18 jaar geleden

Het vliegwiel merken was niet nodig geweest die kan er maar op een manier opgezet worden.
Als je het ontsteking merkteken (het kogeltje in het vliegwiel) gelijk zet met het pijltje wat aan het motorblok vast zit,dan moet het kettingwiel van de nokkenas met de inkeping staan bij het afstel teken boven. (Blikken plaatje)

Hans

Hans4040 (300) PRO, 18 jaar geleden

Frans ,
ben je in het bezit van revisie gegevens van deze motor?
Anders probeer ik wat jou kant op te krijgen .

mvg,
Hans.

widezo (0), 18 jaar geleden

Hans bedankt voor je hulp.
Na je eerste bericht hebben we het merkteken en de inkeping gevonden, maar omdat we het distibutie huis al hadden gesloten hadden we de inkeping over het hoofd gezien.
De ketting zat 1 tand te ver.
Dat verklaard waarschijnlijk ook dat de motor voorheen niet lekker liep.
M.vr.gr. Frans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Manta of stel zelf een nieuwe vraag.