Bouwjaar 2001 , 2.2 liter automaat.
Gekocht door mij 5 juni 2004.
na een maand had ik een vreemd ratelend geluid onder de kap vandaan.
Na een klein beetje gas geven was dit geluid weg.
Echter kwam het steeds vaker voor en twee dagen voor mijn vakantie toch maar even naar de merkdealer om te vragen wat nu het probleem kon zijn, omdat nu ook na het beetje gas geven het geluid niet wegging.
Ja Ja, laat de auto maar hier staan zei de garage, de distributieketting en spanner moet worden vervangen.
Wat ik me heb laten vertellen is dat de spanner werkt op de oliedruk van de gewone motorolie en dat er een vuiltje in de plunjer zou kunnen zitten waardoor deze niet volledig meer naar buiten wordt gedrukt en dus de ketting niet meer aanspant.
Kosten 850 euro voor rekening van de verkopende garage.
Ik natuurlijk niet Blij met mijn topauto.
Nu 30 september 2005,een jaar later is wederom de distributieketting naar zijn grootje.
Kosten wederom zo`n 1000 euro.
Dat teringding kan toch niet zommar twee keer naar de haaien gaan terwijl zoiets onderhoudsvrij hoort te zijn.
Ik weet niet wat ik nu moet denken van deze auto ????
Als jij iets ( of het ) weet, of ook zo`n ervaring heb, let me know.
senks a lot,
Zanzibar
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een PURFLEX olie van 0W30 gebruiken.en bijf pijlen (olie vreters).
suc6
oorzaak niet gevonden zegt de garage, misschien een slechte set vorig jaar gemonteerd.
Overigens wel onder garantie gerepareerd vanwege de vorige reparatie aan de distributieketting.
Het antwoord van mankia (olievreters) over de olie kan ik niet onderschrijven.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar