Goedendag
heb eens een vraag van de volgende wagen heb ik de distributieketting vervangen een corsa B X 1.2 XE
Nou was dit sowieso al een probleem wagen liep niet lekker starte slecht enz enz vervolgens de ketting gesprongen
Nadat deze is vervangen en de kop is gereviseerd alles weer opgebouwd
Maar bij het starten zeer slecht aanslaan en als die eenmaal loopt erg slecht reageren op gas geven doe ik dat rustig dan pakt ie hem wel op
Nu zit onder op het inlaatspruitstuk het slangetje van de rembekrachtiging deze was afgebroken
Deze eruit gehaald en de vinger erop voila perfect reageren op het gas dus
Hier een nieuwe ingezet maar......... probleem was er nog liep wel beter
Maar meteen de TEMP/EGR/MAF/NOKKENAS/KRUKAS/KLOP sensoren omgezet van een andere blok ( zelfde type X12EX )
Mag allemaal niks uitmaken
Toen de injectorrail en bobine rail en caburatuer omgezet compleet met de hele kabelboom erbij voor het inspuitsysteem ....zelfde probleem
Ook brand de ML lamp meteen bij het op contact zetten ( eerst zwak en binnen 2 sec feller )
Dit was al van te voren hebben hem toen laten uitlezen bleek het de LMM te zijn en iets met wegrij blokkering ??
Nou ik weet het niet meer
Iemand hier misschien een idee??
[url=http://postimg.org/image/hqkxjkv6t/][img]http://s2.postimg.org/hqkxjkv6t/opel.jpg[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributie staat wel op tijd ?
Ja deze stond op tijd precies zoals aangegeven op de tekening hierboven i.s.m. een midlock setje
Krukas op streep gelijk met blok
Pin in vergrendeling van Krukas
1ste cillinder in BDP
Platte plaat op beide nokkenassen ingeschoven aan achterzijde beide nokken van cilinder 1 wijzen dan naar buiten toe
Dan de halve maan over de nokkenas positie sensor gever gezet met links ervan het metrische raampje en rechts met de uitsparing
11 jaar
Even een update
Als ik ga rijden met de wagen dan gaat het MML uit eenmaal terug op de plaats gaat deze weer aan
Ook loopt de motor wel goed als deze nog koud is
eenmaal warm dan begint hij te smoren , 3 pitten lopen , onder de 600 toeren te draaien en te ploffen in de uitlaat
11 jaar
Hoe draait de motor als je warm de remboesterleiding los neemt en af dopt? Het lijkt mij dat er nog luchtlekkage is aan de inlaat . Vooral als er cilinderuitval is waar die vacuumleiding aan de inlaat zit .
Dit verklaart ook waarom de motor wel goed draait in de koudloop fase (verrijking).
Groet.
Ja daar had ik ook al aan gedacht en dus afgedopt op het inlaatspruitstuk maar helaas geen verschil
Hebben ook nog de kat met lambda vervangen helaas was het ook niet
Nou moet ik er wel nog bij vermelden dat dit blok helemaal heet was gelopen
Geen KVS meer in motor toch door gereden en toen de ketting gesprongen
Begin haast te denken aan zuigerveren / lagers krukas die door warm worden beginnen te vervormen of weerstand bieden
Of de motor ECU dat deze rotzooi schopt maar dat zou vreemd zijn daar hij ervoor gewoon goed liep
ook de truck om de foutcodes via knipperlampje in combi te checken werkt niet blijft gewoon constant branden
Dus pin 4 en/of 5 doorverbinden met pin 7 van de ODB stekker
op contact en de aantallen tellen dat ie knippert werkt gewoon niet
bij aanzetten brand het MML zwak en meteen daarna fel om daarop te blijven
11 jaar
Een heet gelopen motor heeft zo zuiger- schade. Kijk eens hoeveel carterdamp er uit de motor komt !
Verder kan je de compressie meten . Jammer dat je niet de zuigers op schade hebt bekeken . De kop lag er toch al af.
Je kunt ook luchtdruk op het bougiegat zetten en daarmee het doorblazen kunnen meten.
Succes.
99% zeker dat je de nieuwe ketting voor niks hebt geplaatst.
Er komt nu ineens nieuwe info te voorschijn , en begrijp ik nu ook waarom de ketting geknapt is , er is een zogenaamde warmte vastloper ontstaan en dan is het buigen of barsten.
Bijna zeker een vreter of een begin daarvan in de motor.
Cilinderlektest biedt uitkomst.
Waren er geen vegen of ruwe plekken op de cilinderwand te zien trouwens.
Op de vraag of er beschadigingen te zien waren op de cilinderwanden kan ik volmondig NEE zeggen
Zo glad als een spiegel geen krasje niks
Wat wel was dat de 2 en 3de cilinder in de laagste stand stonden ik deze iets van wand naar wand kon drukken
cilinder 1 en 4 niet maar die stonden dan ook in het bdp
Over compressie kan ik kort zijn
Deze was gemeten met de nieuwe kop perfect 10 tot 10.3 bar
Wat wel raar was dat naar een paar keer de motor aan en uit te hebben gezet en opnieuw starten deze ineens ronddraaide alsof er geen bougies inzaten
Totaal drukloos !! en dit was dan naar 3 keer draaien weer weg ( is daarna ok niet meer voor gekomen )
11 jaar
Dit wegvallen van de compressie komt door een te hoge oliedruk. De oliepomp levert veel meer dan dat er door de lagers kan spoelen.
Het te veel kan worden geloosd door het overdrukventiel. Toch kan de druk wel oplopen tot zo'n 10 bar .
De klepstoters kunnen hiermee de kleppen open houden.
Dunnere en of synthetische olie kan dit voorkomen.
Groeten.
Ik heb de voorgeschreven olie erin gedaan de 5W30 synthetische motorolie
Oliepomp heb ik nog nagekeken toen de zijkant eraf was hier was verder niks mis mee werkte prima
hing ook niet vast ..
11 jaar
Heb het als monteur meerdere malen meegemaakt . Kan ook zijn dat het overdrukventiel niet goed gangbaar was.
Als het eenmalig was, heb je geluk.
blijkbaar eenmalig
Klant rijdt er gewoon mee rond nu dus alles ok
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar