close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Corsa: Distributieriem

Bouwjaar: 1989

Hoi mensen,

Ik heb een corsa 1.4 uit '89... pasgeleden hoorde ik een tikken geluid bij het draaien van de motor en even na he straten sloeg ie af. Daarna starte ie nie meer dus anwb even laten komen.
Nu was volgens de anwb man de distributieriem kapot. Lag nog wel netjes op de tandwieltjes maar d'r draaide nix meer.

Nu heb ik even met die gozer staan ouwehoeren en blijkbaar worden bij de 1.4 versie de kleppen beschadigd bij het stukgaan van de distributieriem. Ging nogal in de papieren lopen als je het bij een garage liet maken maar volgens de anwb meneer zou je het ook zelf kenne fixen als je een beetje handig bent met auto's.

En nou wou ik dus graag twee dingetjes weten...
1. waarom gaan die kleppen naar de mallemoer en is dat altijd zo? Omdat ik niet reed heb ik dan kans dat de kleppen nog gewoon ok zijn ?
2. Zou ik idd zelf de boel kenne proberen te repareren?
Het bakkie zou aan reparatie meer kosten dan de aanschaf dus reparatie bij een garage zou nie echt rendabel zijn. Heb nie heel veel ervaring met auto's maar ben over het algemeen wel vrij handig met een gezonde dosis technisch inzicht.

Alvast bedankt...
Pieter

Geplaatst door

pHaL (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De 1400 is voor 100% kapot dat komt door de vorm van de bovenkant van de zuigers.
Als jij zo handig bent als je zegt zou ik het gewoon gaan proberen om het zelf te doen.

Hans

Hans4037 0
badge

19 jaar

op de sloop een cilinderkop hallen even laten vlakken en die er op knallen met een nieuwe koppakings set en nieuwe distrubeutsie snaar uiteraart.

en rijden maar weer.

gr tijne

tijne 0

19 jaar

Zou ik inderdaad doen.
Ik zou naar een sloperij gaan waar je hem er zelf af moet halen.
Scheelt in de prijs en je weet meteen hoe het zit.

Je kan natuurlijk ook gewoon een C1.4NZ blok van de sloop halen.
Ik had dat gedaan voor mijn 1.4 kadett en dat C1.4Nz blok koste mij toen maar 250 gulden met 3 maanden garatie. maar als een blok van de sloop haalt dan zou ik wel een nieuwe distributie riem halen en die kost iets van 150 eurie.
Als jou corsa een injectiemotor (C1.4NZ) heeft.

Groetjes
Astra Rijder

astra rijder 0

19 jaar

scahf wel ff een vraagbaak aan. bij dit soort klussen aan de auto is dat bijzonder handig.

gr.
martin.

mvdkant 0

19 jaar

Een distributie riem kost 20 euro, ik heb hem laatst ook vervangen bij m'n C1.4NZ. Is inderdaad goed te doen, let alleen wel op dat de merktekens goed staan.

Bedankt voor alle reacties :)

Effe ene update... Het verwijderen van de distributieriem was idd nie zo'n probleem. Riem was wat tandjes kwijt dus daar zat het probleem. Helaas waren de kleppen ook beschadigd... kon het bovenste tandwiel niet eens verdraaien dus de boel zat un beetje klem.
Maar doordat de kleppen ook stuk waren was het eigenlijk niet meer rendabel om het beesie te maken. Ook omdat ik meteen wat andere kleinere dingen tegen kwam die eigenlijk ook wel aan vervanging toe waren. Werdt me allemaal te prijzig.

Dus het wordt waarschijnlijk naar de sloop met um :(


Pieter

pHaL 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.