Opel Corsa: Verwarming auto

Bouwjaar: 2000

Wie kan me helpen??

Verwarming blaast koude lucht, vol op 4, en schuif op rood.

Hij begint pas warm te worden, als de temp. meter bijna in het rode komt, deze loopt iets terug, en hij blaast iets warme lucht.
Tot de temp. meter weer op de helft staat, want dan krijg ik weer koude lucht, en gaat de meter weer omhoog.

Kan dit aan de koelvloeistof liggen
of Thermostaat
Of wat anders

Bierman

Geplaatst door Bierman (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

martijnb (0), 19 jaar geleden

dat zal hetzelfde probleem kunnen zijn wat ik net geleden heb gehad met mijn corsa uit 1994 namelijk de verwarmingsradiator ik heb em met behulp van een aantal kundigen hier zelf vervangen voor 20 euro ( de sloop is geweldig) terwijl het in de garage 166 euro voor het onderdeel en 130 euro werkloon moest gaan kosten.
kijk dat is leuk!!!!
ik ben verder niet zon autoexpert dus ik weet niet of het het feitelijke prob is.
Tijne en stefan hebben mij gigantisch goed geholpen misschien heb je wat aan ze.

groet
martijn

Bierman (0), 19 jaar geleden

Bedankt voor de melding.

Ben vanochtend bij de dealer geweest, die hebben gekeken, en zeggen nu dat hoogstwaarschijnlijk mijn koppakking lek is.
Kosten 5 a 600 euro.

Heb nu een andere garage gebeld, en die gaan volende week een lektest doen.

tijne (0), 19 jaar geleden

hey martin,

als het je koppaking is en je bent zelf een beetje handig moet je het zlef doen jho dan kost het je nog geen 200 euro.

anders moet je is op mijn site kijken heb het zlef ook net gedaan kan je zien hoe en wat zoon beetje.

www.tijnessite.nl

gr tijne

mvdkant (0), 19 jaar geleden

500 tot 600 euro !!, die zijn niet wijs. en maar klagen dat veel mensen naar de beun gaan of zelf maar gaan sleutelen.
3 euro voor een onderdeel maar 200 euro arbeidsloon!! na de belastingdienst zijn de (in de regel officiele dealers) oplichters. daarbij worden ook niet eens alle reparaties naar behoren uitgevoerd of staan er dingen op je nota die niet eens zijn vervangen, zie de kampioen van de anwb uit december.

sorry, ik wilde het effe kwijt.

gr.
martin.

tijne (0), 19 jaar geleden

ben ik hellemaal met je eens kant daarom doe ik alles lekker zelf en las je 50.000 km per jaar rijd verdien je daar een hoop op geloof me.

gr tijne

mvdkant (0), 19 jaar geleden

jij en ik rijden een ouwe auto en het voordeel daarvan is dat je er nog lekker aan kan sleutelen al gaat dat dan af en toe met de nodige scheldpartijen als je je hand weer eens openhaalt of als het niet gaat zoals jij dat wil. onlangs de waterpomp, distributieriem en de v-snaar vervangen, mijn hand hier en daar wat verwondingen maar het bespaart je wel een hoop geld en je kan ff lekker sleutelen en dat vind ik een pleister meer of minder wel waard. en..... als het echt fout gaat en je auto gaat naar de kl#te dan is het pech gehad. koop er wel weer een op marktplaats voor weinig :)

ik zeg maar zo, handig ben je niet maar dat wordt je vanzelf en proberen is leren.

gr.
martin.

tijne (0), 19 jaar geleden

heb je hellemaal gelijk in martin

patje kadettje (0), 19 jaar geleden

Laten we even bij het onderwerp blijven svp.
Wat voor motor heeft de corsa?
Uit 2000 zal meestal een 16 klepper zijn en zeker bij een 1200 16V met ketting zal het niet het makkelijkste klusje zijn.
Hoe handig ben je zelf?
Een 8 kleppertje is nog wel te avonturen maar als het een 16V is dan is het echt wel andere koek.Pas een koppakking van een Tigra 1.6 vervangen en ik heb dat kreng echt vervloekt.
En de kosten van het vervangen van de koppakking?Zitten daar bijv. ook de kosten bij van distributieriem/ketting?Spanners?Waterpomp?Pas als je dat weet kan je zeggen of het te duur is.Veel garages/dealers calculeren dit namelijk standaard in.
Overigens,om op jullie discussie te reageren,ik kan een heel eind met jullie meekomen,maar het blunderen is voornamelijk bij onderhoudsbeurten/APK voor een standaard grote beurt mag je gemiddeld als monteur zo'n 2 uur doen en in die tijd kan je never nooit de standaard onderdelen (olie/lucht/brandstof/interieur filter,bougies) vervangen en de gehele auto munitieus nakijken.Je zal dus als monteur een keuze moeten maken en weten wat een beetje de standaard euvels per auto merk/type zijn om toch zoveel mogelijk te vinden.
Als je namelijk te lang over een beurt doet krijg je heus op je lazer.En het probleem is ook dat veel beurtjes door stagejongens worden uitgevoerd,en die zien natuurlijk niet veel.
Natuurlijk zijn er ook wel kneuzen bij de monteurs maar de schuld ligt toch voor een groot deel bij het mangement,en planning (en die maken vaak ook de rekening)
Sorry voor het lange bericht en het afdwalen maar dit wou ik ff kwijt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.