Vanmiddag was het zo ver, na wat passen en meten en weer meten lag de nieuwe distributie riem er goed om. Bougies er uit en op de start motor de boel rond gedraaid. Als een naaimachine, Compressie druk gemeten:
cyl 1-3-5 alle 1:10 bar precies. (1:10,8 volgens olyslager)
cyl 2-4-6 resp. 1:6-1:12-1:7
Zo te zien bewegen alle kleppen. 6 en 7 bar voor cyl 2 en 6 kunnen de zuiger veren zijn of kromme kleppen. Als het fout is gegaan moet dat toch voor alle kleppen onder 1 nokkenas gelden? Zeker als het de inlaat kleppen zijn. 12 bar op cyl 4 kan ik niet plaatsen. Vraag: Wat moet ik doen, de rechter kop eraf of neem ik de gok. Graag jullie mening.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het fout is gegaan en je hebt kromme kleppen , hoeft dat niet op alle kleppen van toepassing te zijn.
Het ligt er maar aan hoe de kleppen stonden toen de riem brak.
Ik zou geen risico nemen en de kop eraf halen.
Maar misschien heeft iemand anders nog een idee.
mvg,
Hans.
de x25xe & x30xe v6 motoren zouden origineel tussen de 12 & 15 bar compressie moeten hebben.
1:10.8 is de compressie verhouding!!
wat is de km stand van deze motor??
willem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar