reeds tandriem vervangen incl waterpomp
bij het starten onregelmatig lopen en af en toe een backfire
dus dacht dat de moter niet goed op tijd stond
dus alles wederom gedemonteerd en alles staat op tijd
iemand meer ervaring met dit probleem?
alvast bedankt
mvg wouter
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je wel de goede spanrol bij de waterpomp cq riem
ja want heb eerst de oude riem+span en loop rollen en waterpomp gedemonteerd en deze met de nieuwe vergeleken
want als ik iets vervang voor me zelf wil ik altijd 100% zeker zijn van me zaak
ik heb begrepen van een collega van me misschien de nokkenas sensor of de lucht massameter (i.v.m. backfire)
maar ik zou dat vreemd vinden omdat de auto er de dag ervoor nog als een zonnetje liep zonder enige mankementen
alleen dan op lange afstanden licht koelvloeistof verbruik vandaar ook het vervangen van de waterpomp
heb je de nokkenas tandwielen er af gehad?
dan kan het zijn dat je de tandwielen verwisseld hebt?
nokkenas sensor goed gemonteerd?
geen kabelbreuk in nokkenas sensor
nokkenassen niets aan gedaan
is zo een sensor door te meten of dergelijke?
sensor ziet er perfect uit
auto heeft pas 90,000km gelopen
heb je de multi riem poelie wel goed zitten???
vanaf deze poelie pakt hij het signaal!!
Gr Bart
Misschien een vacuumslang die bijna los is, zelf een keer gehad namenlijk.
even voor de duidelijkheid: deze klacht was van de voren niet aanwezig?
beste bart de poelie voor de multi-riem pakt hij geen signaal van
er zit namelijk geen sensor ofgelijke in de buurt
en inderdaad de auto ik gewoon zonder problemen bij mij neer gezet
heb namelijk voor de reparatie er nog zelf in gereden
en een vacuum slang lijkt mij geen klein want ben nergins in de buurt geweet van slange of iets in die geest
alleen de lucht filter bak gedemonteerd nokkenas sensor gedemonteerd
en waterpomp vervangen vandaar dat ik het zeer vreemd vind.
lijkt mij toch op een timing probleem als er verder niets anders is gebeurt. heeft hij gelijk een beurt gehad met bougies ed? zo ja kun je de bougies en bobine rail ook nog verdenken....
oops, ik dacht echt dat daar de bdp sensor zat, dat is zeker alleen bij de 16 motoren!
ik denk zelf ook aan de timing!, misschien nokkenas sensor niet recht zitten???
als ik jouw was zal ik alles nog eens losnemen en toch nog een keer de timing checken, dan weet je inieder geval zeker dat dat echt inorde is!!
beste meedenkers
vanavond weer even aan de gang gegaan
riem opnieuw gedemonteerd spanner gecontroleerd op defecte (je weet maar nooit)
even de vw vas tester er aan gehange met de OBD functie
de waarde van de LMM was goed
geen fout code over de nokkenas sensor
of andere defecte
nokkenas sensor kan niet verkeerd zitten i.v.m. pas bus
alles op tijd gezet en gemonteerd
en nog steeds het zelfde probleem
wou eigenlijk de moter handmatig optijd zetten maar had vernomen dat er met een 16 klepper ergens op gelet moest worden
dus mijn vraag was zou iemand mij die informatie kunne verstrekke?
mvg wouter
Hoe heb je hem op tijd gezet? heb je de nokkenassen geblokkeerd? de streepjes op de nokkenassen moeten tegen over elkaar staan en op de krukas poulie waar de tandriem over loopt staat ook een streepje, die moet gelijk staan met het streeoje op de kap. Die staat zeg maar op 5uur. dan kan er weining fout gaan, de nokkenassen kan je ook blokkeren met een griptang als je geen speciaal gereedschap hebt.
ernst
beste mensen het was een bijna losliggende vacuum slang zo als
monteur25 al zij
het is erg genoeg dat dit zo lang moest duren maar ja
toch bedant voor jullie tips en steun
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar