wie weet raad op het volgende probleem,ik heb een astra 1600 szr
die zowel op benzine als lpg g3 goed rijdt,maar om de ong. 3 maanden begint hij als ie koud is ineens beroerd te lopen (op 3 cilinders) en dan draai ik in de eerste ??? cilinder aan de kant van de bobine een nieuwe bougie in en dan loopt hij weer goed.tevens heb ik ook nieuwe kabels erop gezet,motor heeft 180000 km gelopen.
ik heb er originele bougies in met 3 pootjes gehaald bij opel.
nog een opmerking als ik de bougie er uit draai gaat dat bijzonder zwaar, net of er nog compressie aanwezig is.
wie heeft dit eerder meegemaakt of weet een oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zit er geen verbrand olie op de bougie (afdichting klep seals)
gr ceesie.
Zoiets is meestal een voorteken van een lekke koppakking. Doordat er koelwater bij de bougie komt, gaat de bougie stuk. Kijk maar eens bij 1 van de oude of er geen scheurtje in het porselein zit. Ook het zware uitdraaien is het gevolg hiervan. Misschien ook last van iets koelwaterverlies? Kijk anders eens of de koelwaterslangen nadat de motor 'n tijdje heeft gelopen, ook erg hard of "opgeblazen" aanvoelen. Dat de 4e. cilinder dit heeft komt uit het feit dat deze het verst van de waterpomp af zit en dus naar rato ook het laatst gekoeld wordt. Het type bougie klopt wel. Als je deze de volgende keer er uit haalt, de schroefdraad even met kopervet instrijken om te voorkomen dat de draad in de cilinderkop stuk gaat. Succes.
bedankt voor de snelle reakties, ik schrik hier toch wel even van, oei dit klinkt niet best ik heb trouwens geen koelwaterverlies en de olie is ook schoon tevens moeten de bougies volgens opel wel 60000 km mee kunnen en ik heb ze er ong. 10000 km in ook geen bubbeltjes in het expansievat en de slangen voelen normaal aan.ik zat te denken aan de hittegraat van de bougies omdat ik op lpg rijd maar volgens opel maakt dit niet uit,trouwens alle bougies zien er hetzelfde uit, alle vier dezelfde verbrandingskleur,groeten herman
20 jaar
Zou toch het koelwater in de gaten houden en anders even de cilinders onder druk (laten) zetten en kijken of het waternivo stijgt. Die 60000 km. meegaan van de bougies klopt. Succes.
bedankt voor de tip
groet herman
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar