Deze astra loopt soms een half uur en soms een halve minuut,slaat dan af en geeft geen storingscodes,soms na lang doorstarten komt code P0251 maar niet altijd.
Als de motor afslaat wil deze niet meer aanslaan ,na een willekeurige tijd is het "tik lopen".
wie weet raad??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
edu stuk ??
groetjes ceesie
ecu pomp of motor ecu defect.
Is hier nog wat aan te meten om wat meer zekerheid te hebben.
Groeten michael(Hofman)
Het is een diesel neem ik aan? Je brandstof klep gaat wel open en krijgt dus ook stroom????
Welke is de brandstofklep?
als het een diesel is.gaan er lampjes op het klokpaneel branden of knipperen tijdens het starten (gloei of motor)als de motor niet aanslaat?zou ook in de startblokkering kunnen zitten.als het een electronische bosch dieselpomp is kun je deze apart laten uitlezen bij een bosch-service dieseldienst.er zijn er ook met electronische denso dieselpomp.als de pomp tussen de motor en de radiator zit is he teen bosch,en als hij aan de andere kant van de motor zit is het een denso-pomp(isuzu).
er zou misschien ook lucht in het diesel aanvoercircuit kunnen schieten!!
Het is een isuzu motor...Kan de pompecu en/of de motorecu omgewisseld worden zonder inleren oid?
wat ik er van weet wel,je moet wel heel de pomp verv.motor ecu gaat samen met startblokkering.maar een goeie diagnose,niet zomaar een pomp verv.eesrt in meetwaarde blokken gaan kijken als auto niet start,misschien zie je dan dat je bv een starttoerental of iets anders mist.
Bij een Bosch heb je meestal nog een brandstofklep op de brandstofpomp, hiermee wordt de motor ook uitgezet als je hem van contact afzet...
IK neem aan dat die er ook bij een isuzupomp opzit...
Kzou er iig ff naar kijken voordat je de gehele pomp vervangt...
Ik heb de ecu(edu)bij de pomp gedemonteerd en opengemaakt,kijk ik daar toch tegen een losse soldering aan,even laten solderen door een specialist(voor 1 euro)weer gemonteerd en het probleem is over.
Bedankt voor de suggesties.
P.S. een nieuwe edu kost 900 euro.
Groeten Michael.
kijk, dat zijn berichten!
Hofman,
Ik heb ook al een paar keer een EDU uit elkaar gehaald, maar toen zat alles in een soort kit gegoten en kon je niet zonder de boel destructief te beschadigen bij de printplaat komen. Hoe zag het er bij jou uit?
Het plaatje achterop de edu los gewipt met een fittingschroevedraaier en ik keek direct op de printplaat,er zat dus geen kit oid,alleen het afdekplaatje zit gekit en dat heb ik weer netjes dichtgekit.
Wat betekend eigenlijk edu?
Electronic Drive Unit
Jongens bedankt.
Dat soldeertje is inderdaad het probleem.
Auto loopt nu weer super
Sander en Siebolt
Autobedrijf S. de Weerd
het is inmiddels al meerdere keren voorgekomen! bij verschillende opels.
Heb inmiddels ook een auto terug gekregen waarbij we het hadden gemaakt, nu waren er andere soldeerpunten los...
Hoe kan je het deksel van de EDU van Opel Astra losmaken en dichtmaken zonder te beschadigen?
15 jaar
[quote=Etienne51]Hoe kan je het deksel van de EDU van Opel Astra losmaken en dichtmaken zonder te beschadigen?[/quote]
Even zelf een neuw topic aanmaken svp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar