close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Kadett: draaien motor Kadett GSi slaat af

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20i

Hallo forumbezoekers,

Ik ben de trotse bezitter van een Opel Kadett GSi uit 1989.
Mijn auto rijdt heel erg goed. Enige probleem is dat hij soms tijdens het rijden gewoon af slaat. Na een paar minuten kan ik hem weer starten en mijn weg vervolgen.
Tot nu toe is het mij niet gelukt om een vinger op de zere plek te zetten.

Ook de temperatuur meter geeft te hoge waarden aan zelfs nadat ik het stekkertje uit de temperatuurzendertje/voeler eruit heb gehaald. Ook de benzine meter lijkt van slaag.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?:

1. motorreiniger in de benzinetank gedaan indien er een verstopping in zou zitten.
2. alle electrische contacten gereinigd en bespoten met contact spray
3. Valse lucht slangetje gecontroleerd
4. De accu-polen voor een half-uur losgemaakt
5. de spanning bij de bobine gemeten en dat geeft de nominale waarde aan
Het probleem is hiermee niet verholpen.


Kunt u mij helpen met het verhelpen van het probleem met mijn auto.


mvg,

Radjinder

Geplaatst door

r_khusial (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dynamo spanning en laadstroom controleren

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]dynamo spanning en laadstroom controleren[/quote]
Ik zal morgenochtend de spanning van de dynamo meten alsook de laadstroom.

Graag zou ik van u willen weten wat voor waarden ik moet verwachten voor de spanning van de dynamo en de laadstroom?

mvg,

Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

laadstroom ongeveer 13,8 volt
laadstroom af hankelijk van lading accu maar direct na starten zal diteven rond de 200 amp kunnen komen
en zal aflopend naar 2 a 3 amp zijn

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]laadstroom ongeveer 13,8 volt
laadstroom af hankelijk van lading accu maar direct na starten zal diteven rond de 200 amp kunnen komen
en zal aflopend naar 2 a 3 amp zijn[/quote]
Indien er een laadstroom probleem zich voordoet bij mijn auto, wat is dan de oplossing?
Moet ik een ander dynamo er op zetten?

Of zijn er andere oplossingen mogelijk?

mvg,

Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

licht aan type en merk dynamo
bij bosch kan je bij sommige types makkelijkeen borstelhouder vervangen
delco dynamo kan je beter vervangen
ik denk dat jij nog een bosch hebt zitten
hier zit bij sommige tpen ook nog een losse regelaar bij
als er en dikkere kabel naar de startmotor gaat en er zit nog een stekker met 3 draden aan dan gaat deze stekker naar de regelaar
dit kan afhankelijk van het merk en type nog een zijn die je kan open schroeven en dan de relais met heel fijn waterproof opzuiveren en dan weer controleren
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]licht aan type en merk dynamo
bij bosch kan je bij sommige types makkelijkeen borstelhouder vervangen
delco dynamo kan je beter vervangen
ik denk dat jij nog een bosch hebt zitten
hier zit bij sommige tpen ook nog een losse regelaar bij
als er en dikkere kabel naar de startmotor gaat en er zit nog een stekker met 3 draden aan dan gaat deze stekker naar de regelaar
dit kan afhankelijk van het merk en type nog een zijn die je kan open schroeven en dan de relais met heel fijn waterproof opzuiveren en dan weer controleren
mvg jerry[/quote]
Hey Jerry,

Nog bedankt voor je reacties. Ik ga met je voorstellen aan de slaag en kijken of er een blijvende oplossing gevonden kan worden.

mvg,

Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

rajinder..

zou je je probleem een wat anders kunnen uitleggen,ik bedoel dan,wat doet de auto precies onder het rijden als hij afslaat ?ploffen of inhouden en dan aflsaan..?je zou eigenlijk eens moeten kijken als hij afslaat of je meteen erna nog wel een vonk hebt..denk zelf dat het een electrisch probleempje is.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

[quote=stefan84]rajinder..

zou je je probleem een wat anders kunnen uitleggen,ik bedoel dan,wat doet de auto precies onder het rijden als hij afslaat ?ploffen of inhouden en dan aflsaan..?je zou eigenlijk eens moeten kijken als hij afslaat of je meteen erna nog wel een vonk hebt..denk zelf dat het een electrisch probleempje is.

Stefan[/quote]
dat is zeker
maar aan de hand van zijn melding dat zn meters ook teveel aangeven en het afslaan denk ik aan een te hoge regelspanning die ineens afgekapt wordt
er is dan een moment (mogelijk) dat de ontsteking en inspuiting even wegvallen
als die dan afslaat en hij start weer dan is de spanning gedaalt en hersteld het zich weer
als dit te vaak/lang duurt kan de motor regeling defect raken
dit kost geld en is niet nodig
als dit in orde is kunnen we weer verder kijken

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS][quote=stefan84]rajinder..

zou je je probleem een wat anders kunnen uitleggen,ik bedoel dan,wat doet de auto precies onder het rijden als hij afslaat ?ploffen of inhouden en dan aflsaan..?je zou eigenlijk eens moeten kijken als hij afslaat of je meteen erna nog wel een vonk hebt..denk zelf dat het een electrisch probleempje is.

Stefan[/quote]
dat is zeker
maar aan de hand van zijn melding dat zn meters ook teveel aangeven en het afslaan denk ik aan een te hoge regelspanning die ineens afgekapt wordt
er is dan een moment (mogelijk) dat de ontsteking en inspuiting even wegvallen
als die dan afslaat en hij start weer dan is de spanning gedaalt en hersteld het zich weer
als dit te vaak/lang duurt kan de motor regeling defect raken
dit kost geld en is niet nodig
als dit in orde is kunnen we weer verder kijken[/quote]
Mijn auto rijdt normaal. Schijnbaar heeft het geen enkel probleem, maar dan opeens slaat hij af. Ik hoor geen geplof of ander geluid. Bam, in een keer slaat hij af en na een paar minuten is hij weer te starten.

Ik denk dat het een electrisch probleem is maar weet niet waar precies. De oplaadspanning hebt ik al gemeten en dat geeft de nominale waarde van 13.5 volt aan. Ook de Spanning bij de bobine heb ik gemeten en ook zonder resultaat .

Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen/aanwijzingen.


Mvg,

Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

een volt meter aan de ontsteking hangen en rijden gaan
als ie afslat kijken of er dan spanning opblijft staan
anders verdenk ik de bobine
mvg jerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

misschien de ontstekingsmodule ??

martin.

mvdkant 0

17 jaar

[quote=mvdkant]misschien de ontstekingsmodule ??

martin.[/quote]
Eerst ga ik een spanningsmeters aansluiten en rijden zoals het gemeldt is.
Blijft de spanning gelijk tijdens het afslaan van de motor dan zal ik de ontstekkingsmodule moeten vervangen en dat kost nogal wat euro's.

Verder had ik een vraag:

Zit er ergens in de Kadett-E GSi een (stroom) spanningsverdeler? Waar zit het en hoe herken ik zoiets?

Alle suggesties zijn welkom..


mvg,

Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

IS LANG GELEDEN MAAR DACHT DAT ER EEN WEERSTAND EN DIODE ACHTER OP DE PRINT ZIT
DEZE BEDIENEN DE METERS
en de ontstekings module bij deze modellen en jaartallen gaan niet snel stuk
eerder de bobine
de modules hebben in verhouding(met tegenwoordig) een giganties koel element

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

onstekingsmodule gaat vaker kapot bij kadett,alleen weet ik niet of dat bij dit type ook het geval is,module zal ongeveer nieuw € 75,- kosten.

en verder sluit ik me bij Jerry aan,die diode op de print zal wel zijn beste tijd gehad hebben en daarom spoken nu ook je temp en benzine meter..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

[quote=CARS&MOTORS]IS LANG GELEDEN MAAR DACHT DAT ER EEN WEERSTAND EN DIODE ACHTER OP DE PRINT ZIT
DEZE BEDIENEN DE METERS
en de ontstekings module bij deze modellen en jaartallen gaan niet snel stuk
eerder de bobine
de modules hebben in verhouding(met tegenwoordig) een giganties koel element[/quote]
Verzoek om uitleg:

bedoelt u de diode en weerstand op het printplaatje van de meter? Indien zo dan heb ik deze eruitgehaald en ook doorgemeten.

Resultaat: Alle electrische onderdelen deden het goed. Er was niks aan de hand.

Ik heb electrisch schema zitten bestuderen en ik kwam erachter dat er inderdaad een diode op het printplaatje zit en die regelt de temp. en de benzine meter.

Misschien moet ik deze(diode) vervangen.

Morgen ga ik een electrisch module halen en monteren.

Omdat ik al meer dan 20 jaar een Kadett rijder ben en ik herinner mij dat ook de auto van mijn schoonvader dezelfde kuren vertoonde. Toon had ik het electrische module vervangen en het probleem was opgelost.

Jullie horen het nog van mij.

mvg,


Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

idd die bedoel ik

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Schijnbaar zijn de problemen opgelost.

Ik heb de benzinepomp-relais vervangen en hij is tot nu toe niet afgeslagen.

Ook had ik de motronic en de bobine vervangen maar deze heb ik teruggebracht naar de sloop.


Ik hoop dat andere mensen ook met deze oplossing geholpen zijn.


Mvg,

Radjinder

r_khusial 0

17 jaar

en nu maar hopen dat het probleem achterwegen blijft..

Stefan

stefan84 0

17 jaar

benzinepomp-relais is heel vaak de oorzaak van deze storing; komt bij volvo zeer vaak voor.

320 0

17 jaar

[quote=320]benzinepomp-relais is heel vaak de oorzaak van deze storing; komt bij volvo zeer vaak voor.[/quote]
Nu de motor niet meer afslaat heb ik met andere problemen te maken.

De benzinemeter en temp. meter blijven verkeerde waarden aangeven. Ook schakelt de autoradio uit als ik de ruiterwisser aan doe of de aanjager.


Ik het tot nu toe het volgende gedaan :

De kabel bij het zendertje/temp.voeler eraf gehaald. Resultaat zou moeten zijn dat de temp. meter helemaal zou moeten zaken. Helaas, hij blijft maximaal aangeven.


Heeft iemand een oplossing?

Ik denk zelf dat het te maken heeft met een kabelbreuk, maar waar?

r_khusial 0

17 jaar

achterop de meters zit een spanningsstabilisator die de spanning regeld van de temperatuurmeter en de brandstofmeter.
als deze kapot is reageren de meters op alle spannings verschillen.

in geval van de temp.meter kan het ook nog een beschadigde draad zijn die ergens tegen massa ligt en zodoende volle uitslag op de meter geeft.

mvg,
Hans.

Hans4040 1285
badge vip badge

17 jaar

[quote=Hans4040]achterop de meters zit een spanningsstabilisator die de spanning regeld van de temperatuurmeter en de brandstofmeter.
als deze kapot is reageren de meters op alle spannings verschillen.

in geval van de temp.meter kan het ook nog een beschadigde draad zijn die ergens tegen massa ligt en zodoende volle uitslag op de meter geeft.

mvg,
Hans.[/quote]
De spanningsstabilisator heb ik al vervangen en het heeft geen invloed gehad.

Zoals beschreven door u kan het inderdaad aan een beschadigde draad liggen en die ga ik in de weekend onderzoeken.

mvg,

Radinder

r_khusial 0

17 jaar

De ontstekingsmodule had ik vervangen. Hiermee waren alle problemen verholpen.

r_khusial 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.