Hallo ik wil mijn kop reviseren en nu vraag ik me af welke onderdelen verstandig zijn om te vervangen nu de kop er af gaat. Heeft iemand nuttige tips en info waar ik op moet letten en vooral wat ik niet moet vergeten want ik ben met deze motor nog niet echt bekend. Ik wou ook graag weten welke injectoren er in horen en hoe hoog de brandstof druk moet wezen voor dit type motor. De kop wordt geflowed en iemand raadde mij aan om kleinere injectoren te gebruiken met een hogere brandstofdruk voor betere verspreiding van het mengsel in de verbrandingskamer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Lando
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben je die auto aan het ombouwen en plaats je een 2liter motor in? Een 20S is een motor met een carburateur
Hans
Nokkenas en klepstoters goed bekijken of deze niet ingesleten zijn. Kwam veel voor. Stoters moeten aan de onderzijde helemaal vlak zijn. Als ze in meer of mindere mate hol zijn, is de nokkenas ook afgesleten.
Gr.
Heb je die kop al eens goed bekeken?
Je zal geen injector vinden hoor.
Net wat Hans4037 zegt: 20S is een motor met carburateur (Zenith register carburateur, of Varajet II op een 20N motor)
Alleen de 20E heeft een L-Jetronic injectie systeem.
mvg,
Hans.
Dan denk ik dat ik het onderblok heb van een 2.0s en de kop van een 2.0e want ik heb toch echt een injectie. Of zijn er nog meerdere combinaties mogelijk met een 2.0s onderblok? Het blok zit in een kadett coupe en zo heb ik hem ook gekocht. Dus waar ie uit komt weet ik niet. Het lijkt veel op die van een manta b.
gr. Lando
17 jaar
Opel Rekord en Manta hadden hetzelfde blok.
Het type met motornummer staat ingeslagen aan de linkerkant op het blok.
Identificatie cylinderkop 20N en 20S: 1 aangegoten rug en ingeslagen aanduiding X20,
Identificatie cylinderkop 20E : 1 aangegoten nok en ingeslagen aanduiding X20-E.
De cylinderkoppen van de diverse blokken kunnen onderling niet verwisseld worden.
Ik denk ook dat je niet moet gaan rommelen met andere injectoren en brandstofdruk want deze motor is meer dan voldoende in een Kadett.
Wat je wel kan controleren is de distributieketting, geleider en spanner.
Verder: nieuwe klepseals plaatsen als de boel toch los is.
mvg,
Hans.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Kadett of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar