Ik heb een combo 2006 1.3cdti. Hiervan heb ik na het kapotspringen van de ketting een nieuwe gezet en de wagen was terug helemaal in orde. Deze wagen heeft amper 20 km gereden en is daarna op 2 cilinders beginnen te draaien, kheb deze dan uitgelezen en had 2 fouten (p0202 en P0203) deze zijn van de verstuivers. Na heel veel twijfels dat deze kapot waren heb ik ze toch laten reviseren en teruggemonteerd. Spijtig genoeg loopt de wagen nog steeds op 2 cilinders en de foutcodes zijn nog steeds niet verdwenen.Kan het de ecu zijn en kan ik deze op een of ander manier testen, en wat kan de oorzaak hiervan zijn? Heeft iemand al zoiets meegemaakt?
Graag wil ik raad van jullie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou eerst eens compressie (laten) testen.........
Had de motor 20 km lang, "goed" gelopen? Zo ja, dan denk ik dat je iets niet goed hebt vastgezet, ik denk aan de spanner o.i.d. (geleiding).
En natuurlijk nu wel de compressie meten.
Ik ga maandag onmiddellijk compressie laten meten.
@ralf Wagen heeft ongeveer 20 km lang goed gereden, en erna op 2 cilinders ervan uitgevallen
12 jaar
Geen rare geluiden on der de kap? Losgelopen geleiding?
Er is wel een bijgeluid, maar kan het daardoor komen? Omdat ik al verschillende keren de timing van de ketting al gecontroleerd heb
12 jaar
Nou ja, als de ketting niet meer goed ligt, of de geleiding/ spanrol/ los is, dan beinvloedt dit de timing.
Enkel de ketting was vervangen, de geleiders en de spanner was niet vervangen, kkan beter dan nieuwe zetten voor goed te zijn, anders blijft het half werk.
12 jaar
De ketting was toch gebroken!! Dan monteer je ook de geleiders, of minimaal deze controleren.
Controleer je compressie. zoals reeds gemeld.
Het eerste wat ik morgen ga doen, is de compressie testen, en als die slecht is , deze keer te goei werke, alles vervangen wat nodig is
12 jaar
Ik heb maandag de compressie laten uitvoeren en de 2de en 3 cilinders hadden geen compressie, kheb daarna besloten om de cilinderkop van af te halen en te laten testen op kromme kleppen.Na de test ben ik eigenlijk wat teleurgesteld omdat de kleppen allemaal in orde waren .Daarna ben verder gaan zoeken en elk stoter gaan testen en eindelijk heb ik het gevonden. Het waren van de 2de en 3de cilinders waarvan al de stoters kapot waren. Vandaag heb ik al de stukken gekocht wat ik nodig had en ga het straks terug in elkaar monteren, met hoop dat t deze keer alles weer in orde is.
Bedankt voor al jullie tips , kga nog zeker iets laten weten als het klaar is
12 jaar
Dag allemaal, spijtig genoeg deed de wagen na al de werken wat uitgevoerd waren nog steeds hetzelfde. Khad erna onmiddellijk een afspraak gemaakt bij opel om het te laten uitlezen, en ze hebben gezegd dat het toch de ecu zou moeten zijn die stuk is. Na veel zoeken op internet heb ik dan toch een occasie ecu laten zetten met erbijhorende componenten zoals(stuurapparaat van interieur, magneetring contactslot, chip in sleutel) alles is vervangen en gelukkig is wagen deze keer wel in orde. Is wel veel werk aangeweest, maar ben wel erg blij dat het gemaakt is
12 jaar
Dat verklaart die kapotte stoters eigenlijk niet.
Maar toch mooi dat het is opgelost.
Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar