Mijn Astra Sport Edition 2001 met Y2.0DTI 16V motor bevalt me erg goed; gekocht bij km 58000 en nu 132000; het lijkt of langzamerhand de grip/wegligging een klein beetje minder wordt. En ik wil toch graag maximale grip. Testen van schokbrekers bij een bandenbedrijf of mijn dealer kan niet i.v.m. het ontbreken van een dure testbank. Zelf testen door controle op lekkage en een flinke duw op neus en/of kont levert geen afwijkend beeld op.
Hoe weet ik nu of er schokbrekers aan vervanging toe zijn? En wat kosten die dingen eigenlijk? Per 2 vervangen of altijd alle 4? Gewoon standaard of is er een beter alternatief en voor welke prijs?
Geplaatst door jakkemeiner (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Rbongers2000 (0), 16 jaar geleden
Er zal toch wel ergens een bedrijf zijn die ze kan testen??
roygsi (0), 16 jaar geleden
wat merk je dan kwa grip en wegligging?
het kan ook gewoon aan de bandjes liggen
jakkemeiner (0), 16 jaar geleden
Ik heb er beste banden op liggen maar ik merk dat ribbels en straatklinkers bij rechtdoorrijden geen problemen geven maar in bochten gaat het volgen van de gewenste koers wat minder; ik voel dan dat de auto minder grip heeft, iets vaag wordt in de besturing.
CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden
dus dempertjes vervangen
jakkemeiner (0), 16 jaar geleden
Nee dus: ik wist wel dat met name de achterbanden van de Astra makkelijk gaan cuppen; en dat lijkt de oorzaak van de mindere wegligging; de gecupte [6mm] naar voren en achter 2 nieuwe = weg wegliggingsprobleem;-)