Opel astra sport: Dribbelen op een bestraatte rotonde

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: y20dti 16v

Mijn Astra Sport Edition 2001 met Y2.0DTI 16V motor bevalt me erg goed; gekocht bij km 58000 en nu 132000; het lijkt of langzamerhand de grip/wegligging een klein beetje minder wordt. En ik wil toch graag maximale grip. Testen van schokbrekers bij een bandenbedrijf of mijn dealer kan niet i.v.m. het ontbreken van een dure testbank. Zelf testen door controle op lekkage en een flinke duw op neus en/of kont levert geen afwijkend beeld op.
Hoe weet ik nu of er schokbrekers aan vervanging toe zijn? En wat kosten die dingen eigenlijk? Per 2 vervangen of altijd alle 4? Gewoon standaard of is er een beter alternatief en voor welke prijs?

jakkemeiner

Geplaatst door jakkemeiner (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Rbongers2000 (0), 16 jaar geleden

Er zal toch wel ergens een bedrijf zijn die ze kan testen??

roygsi (0), 16 jaar geleden

wat merk je dan kwa grip en wegligging?

het kan ook gewoon aan de bandjes liggen

jakkemeiner (0), 16 jaar geleden

Ik heb er beste banden op liggen maar ik merk dat ribbels en straatklinkers bij rechtdoorrijden geen problemen geven maar in bochten gaat het volgen van de gewenste koers wat minder; ik voel dan dat de auto minder grip heeft, iets vaag wordt in de besturing.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

dus dempertjes vervangen

jakkemeiner (0), 16 jaar geleden

Nee dus: ik wist wel dat met name de achterbanden van de Astra makkelijk gaan cuppen; en dat lijkt de oorzaak van de mindere wegligging; de gecupte [6mm] naar voren en achter 2 nieuwe = weg wegliggingsprobleem;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.