mijn Opel Vectra (6 Cilinder) liep nog maar op 5 Cilinders , dus
gelijk naar de Opel Garage gebracht.
Ik kreeg de mededeling dat het de Bobine was, kosten 420 euro.
De volgende dag kreeg ik de mededeling, dat het niet De Bobine was, en dat de garage vandaag de kabels ging vervangen, want daar zou het probleem moeten liggen.
Kosten zijn nu al ca 795 euro , de Bobine moet ik dus wel betalen.
Slaat volgens mij nergens op, ik heb Opel Nederland al gebeld, maar helaas, het is heel normaal dat een klant onderdelen moet betalen , ook als daar het probleem niet lag.
Iemand nog een goed idee ? Allemaal zeer klant-onvriendelijk.
Om het nog wat beroerder te maken, deze Opel is al ingeruild , en moet a.s Vrijdag ingeruild worden voor een andere auto.
Dus, wat te doen ? Mijn ideeen zijn nu echt op
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
die bobine niet betalen uiteraard.......de oude weer laten monteren.
maar waar is hij ingeruild? bij dezelfde garage? of elders?
dan had je beter het een en ander kunnen overleggen met de garage waar je de auto ingeruild hebt.
vaak zijn zulke gebreken bespreekbaar als hij al in geruild is.
zeker niet betalen vlemee!
jij als klant (leek) mag er enigsinds vanuit gaan dat opel met al zijn voorhanden hebbende aparatuur en zijn goed opgeleide monteur's kunnen komen tot de juiste oplossing en het stellen van een juiste diagnose.. dit zonder dat daar een klant de dupe van hoeft te worden zoals in jou geval, blijkbaar probeert men hun risico (wanprestatie's) bij de klant neer te leggen.. dit kan in mijn ogen nooit de opzet zijn van een dealerschap, men zegt altijd.. de dealer is het laatste redmiddel?
persoonlijk vind ik dit een slechte zaak, een graai cultuur, en dat zeker aangekaart moet worden..
dit alles is wel een probleem! en zeker voor jou portomonee!
paul,
Ongelooflijk dat ze zelf toegaven dat het niet de bobine was. Waarschijnlijk een nieuw monteur die nog niet weet hoe je argeloze opelrijders uitmelkt.
18 jaar
En trouwens, geloof maar niet dat je je auto meekrijgt al je niet betaald.
18 jaar
hoho andré, zo simpel is dat niet..
in nederland hebben we te maken met een betalings termijn van tenminste 7a 10 dagen na factuurdatum tenzijn anders is vermeld (bv, contant) of dan wel schiftelijk te zijn overééngekomen! indien daar niet aan wordt voldaan of geen gehoor aan wordt gegeven, volgt er in de meeste gevallen een incasso! ect, ect,
een dealer kan dus nooit beslag leggen op goederen, is daar gerechtelijk niet toe bevoegt, doet hij dat wel, dan maakt hij zich schuldig aan diefstal cq verduistering...
paul,
Nu beweren ze dat de bobine ook stuk was en 1 set bougiekabels; totale kosten 792,00, maar toch nu toe nog steeds mijn auto niet terug.
18 jaar
vlemee..
het oude deel (bobine) retour vragen.. daar heb je recht op tenzij het een ruildeel betreft, daarvan is nu geen sprake!
paul,
tuurlijk..... nou is plotseling wel de bobine stuk....
indd de oude bobine vragen.(zijn ze verplicht)
Geniet maar even van je topic, want hij zal wel snel verwijdert worden.
18 jaar
om welke reden mistral? graag uitleg....
lijkt mij ook niet dat de topic hier verwijderd zal gaan worden.
of werk je bij dat bedrijf mistral??? en heb je een mailtje naar problemcar gedaan of ze de boel willen verwijderen.? gewoon een gedachte...waarschijnlijk helemaal fout...
overigens eerlijk is eerlijk....kapotte bougiekabels of bougies willen de bobine blokken van de v6 motoren wel eens kapot maken...dus wat dat betreft....
maar als de onderdelen onterecht zijn vervangen mag je verwachten dat ze de oude delen weer monteren...
Heb je de topic op 15-01-2006:[Zafira 2002] "Waar is topic brandstofpomp gebeleven", niet gelezen.
18 jaar
Ik kan natuurlijk de kapotte bobine en kabels retour vragen. Als ze deze niet meer hebben dan nemen ze gewoon een andere kapotte. En wat kan ik hier dan mee? Ik kan niet zien of deze nu wel of niet kapot zijn. Maar zover ik heb begrepen zitten de kabels en de bobine dicht bij elkaar, hadden ze dan niet beter eerst kunnen checken of de kabels ook niet stuk waren, voordat ze hem weer in elkaar gingen zetten. Het arbeidsloon is gewoon het duurste. Ik ben wel helemaal klaar met Motorhuis en Terberg Opeldealers.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Vectra of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar