close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Opel Astra: Druklager van de koppeling vervangen ,Astra G

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16 V

Graag zou ik willen vragen ,wie mij infomatie of een schema kan geven hoe je het druklager van de koppeling
in de bak kan vervangen en of dat te doen ook zonder brug.

Ik zou geholpen zijn met een beschrijving met de volgorde hoe men deze het best kan vervangen .

Mijn schoonzoon reed met de astra en plotseling ,had hij geen druk meer op de koppeling ,tevens zag hij olie
onder de auto liggen .
Het kenteken is 77-FF-NX ,misschien dat iemand weet via hbase wat er precies voor druklager dat is ,en of dat ook op deze auto zit.

alvast mensen vriendelijk bedank voor de info ,die ik hoop te krijgen .

alex arnhem

Geplaatst door

Alex230 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zonder hefbrug bijna niet te doen. Makkelijkste is op een 2-koloms brug. Subframe moet er ook onderuit.

moderator 0
badge

13 jaar

volgens mij is dit er een met een koppelings kabel
dus zal er geen hijdrauliek aan te pas komen

kleijn 0

13 jaar

Alle Astra-G hebben een hydr.druklager.

moderator 0
badge

13 jaar

dan zijn we gauw klaar
word werken

kleijn 0

13 jaar

op bokjes zetten wielnaven van de veerpoten af halen aandrijf assen eruit geld voor alle 2 de kanten
boven zijde accu en accubak eruit halen en dan ga je de bak los halen je begint met de voorste motor steun los te maken
en daarna de rest van de bak
als alle bouten los zijn dan kan je de bak eraf schuiven richting je veer poot en dan heb je ruimte genoeg om het druklager los te draaien let wel op zijn torx bouten en de bouten van de bak zitten ook meerdere uitwendige torx op
druklager zit vast met 3 bouten op de bak en hydrau leiding is als het goed is steek 8 of 10
als je slim ben neem dan gelijk je koppelingsplaat en drukgroep mee

heb het helaas zelf ook moeten zo maar toen kwam ik erachter dat mijn bak ook kapot was
dussssss succes

ferryastrag 0

13 jaar

Dank je wel allemaal voor de info ,als je zo iets laat doen door iemand ,wat mag dat kosten ??
Ik hoop het allemaal weer voor elkaar te krijgen .

Met vriendelijke groet
alex arnhem

Alex230 0

13 jaar

Alex, het aanbieden van werk is niet toegestaan op Problemcar.nl

kijk eens op www.mijngarage.nl, daar zie je de prijs .

mvg, Hans
Moderator Problemcar

Hans4040 1205
badge vip badge

13 jaar

[quote=Hans4040]Alex, het aanbieden van werk is niet toegestaan op Problemcar.nl

kijk eens op www.mijngarage.nl, daar zie je de prijs .

mvg, Hans
Moderator Problemcar[/quote]
Dag Hans
Sorrie ,ik wist dat niet ,mijn oprechte excuus ,weet niet hoe ik het kan verwijderen ,
nog maals exuus.

alex arnhem

Alex230 0

13 jaar

alex, het bericht is al aangepast.
Kijk maar even op www.mijngarage.nl voor een prijs.

mvg,
Hans

Hans4040 1205
badge vip badge

13 jaar

Dag Allemaal

ik wil via dit bericht jullie even bedanken voor de gegeven informatie die ik mocht ontvangen
Ook hans nog bedankt voor de moeite
met vriendelijke groet
alex

Alex230 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.