auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Astra: Drukopbouw koelsysteem c14nz

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: C14NZ

In het koelsysteem van mijn astra ontstaat vrij snel een hele hoge druk. Als ik de dop van het reservoir afdraai stroomt alle koelvloeistof er uit (wat een bende). wij hebben de auto naar de garage gebracht en daar in de koppaking vernieuwd. nu doet de auto echter nog presies hetzelfde. Er zijn mensen die zeggen dat de kop gescheurd zou zijn. Maar heeft er niemand een betere eb goedkopere oplossing?

bij voorbaad dank

vincent

Geplaatst door

vincentengel1990 (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kop is niet afgeperst om lekkage op te sporen? Dan is dat heel goed mogelijk.
Of er is een verkeerde pakking gemonteerd.

Even testen met een CO-snuffelaar. Weet je gelijk of de drukopbouw van uitlaatgassen komt.

oldford 0
badge

14 jaar

wat is vrij snel 10 sec. of 2 minuten

harnak 0

14 jaar

als een motor heet is staat die onder druk
als jij dan de dop er af haalt
perst die het water er uit tot de druk er af is
nog een geluk dat je je handen niet verbrand hebt

kleijn 0

14 jaar

Pas op met wat je doet zoals kleijn af vermelde, het water in het koelsysteem staat onder druk, zo kan het water ook een hoger kookpunt krijgen. Haal je de dop eraf dan daalt de druk, kookpunt verlaagd weer zodat spontaan stoombellen ontstaan die het water met geweld naar buiten persen . Heb zo een fransoos gezien die het water midden in zijn gezicht kreeg, dat zijn geen geintjes.

Peter8824 0

14 jaar

wat is vrij snel? een ritje van een kilometer of 2/3 is genoeg om dat temp meter in het rood te krijgen. ik weet dat er enige druk op moet staan (ben zelf leerling monteur) maar dit is toch echt te veel. testen met een rookgastester is niet te doen auto moet dan immers warm zijn en haal je dan de dop los moet je eerst een minuut of 2 wachten tot dat alle vloeistof er uit is gelopen. (niet echt handig). het gekke is ook dat de auto geen vloeistof verliest (tot dat de radiateur knapt natuurlijk).

heeft iemand buiten een andere kop/motor nog ideeën???

vincent

ben toch bang wat oldford al opmerkt
dat er vanuit gegaan is dat het de kop is
zonder voorafgaand onderzoek missschien is het je thermosttat wel die dicht staat
waterpomp die vast staat zou eerst de goedkope oplossingen proberen
gelijk de kop er af is wel erg radicaal

kleijn 0

14 jaar

gaan we eens proberen. dank jullie wel.

vincent

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.