De auto schokt bij de lage toeren in alle versnellingen, zowel op LPG als op benzine. Als het gaspedaal gedeelte lijk in trap in bijvoorbeeld zijn 1 merk ik heel duidelijk dat hij moeite heeft om op snel te komen, erg schokt en dan opeens bij een bepaalde hoeveelheid toeren echt vooruit schiet. Als ik daarna opschakel gebeurt weer hetzelfde.
Ook als de auto een tijdje niet gebruikt is (zeg 4 dagen lang niet gebruikt) start de auto eigenlijk zonder probleem en schakelt dan na 1km gereden te hebben opeens uit. Meestal is hij dan moeilijk weer te starten. Daarna gebeurt dat niet nog een keer. Het is altijd 1 keer.
De auto maakt wanneer hij een tijdje niet gebruikt is en hij is nog koud en nog niet volledig op temperatuur ook veel lawaai bij het rijden en bij het intrappen van de koppeling hoor je een duidelijk erg veel lawaai. Alsof de uitlaat lek is, maar na enige tijd rijden is dit probleem ook maar zo op eens weer verdwenen (zeg na 10 minuten rijden).
het lijken 3 verschillende problemen, maar ik heb het idee dat het 1 en het 3 probleem met elkaar te maken hebben. Het 2de probleem speelde vroeger alleen in de koude winterdagen en ik had er zomers eigenlijk nooit last van.
Reeds vervangen:
- bougies
Schoongemaakt:
- verdelerkap + rotor
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Veel lawaai maken doet mij denken aan een lekkende uitlaat.
Dat kan ook het signaal van de lambdasonde beinvloeden en dan krijg je ook rare effecten zoals inhouden e.d.
Verklaart nog niet het slechte starten.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
Oh ja, dat ben ik vergeten te zeggen er zijn eigenlijk geen error codes (behalve code 13 (lambda sonde) bij het rijden op LPG in de opstartfase (als hij bijna op temperatuur is brandt het lampje een x aantal minuten), dit is altijd al zo geweest en is na het vervangen van de lambda sonde ook niet weggegaan. Op benzine geeft hij nooit deze waarschuwing en ook de LPG computer geeft geen fout op de lambda sonde, dus heb ik het altijd maar genegeerd).
Hij maakt dus alleen veel lawaai sinds hij loopt te schokken en alleen totdat die goed op temperatuur is. Als de auto op temperatuur is schokt hij nog steeds, maar maakt de auto niet meer veel lawaai. Daarom vind ik het vreemd als het de uitlaat is, maar goed ik ben zeker geen expert.... Ook vind ik het vreemd dat hij veel lawaai maakt als ik de koppeling juist intrap en het gas volledig loslaat. In principe zou hij dan als de uitlaat lek zou zijn toch helemaal niet meer veel lawaai moeten maken?
14 jaar
Het schokken en het vele lawaai maken bleek aan een gedeeltelijk loszittende kabel naar de verdelerkap te liggen (degene die de stroom aanleverd). Blijkbaar was hij wat losjes komen te zitten na het schoonmaken van de verdelerkap.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar